| 
               2007.12.14. A
              politikai pakliból kijátszott zsidó adu Vámos György legutóbb Gyurcsány Ferencnek írt nyílt levelet.
              Mint mondja, zsidó emberként afelől érdeklődött a kormányfőnél,
              hogy mikor hagyja abba a kormányoldal a Vámos által zsidó aduként
              aposztrofált gyakorlatot. Szerinte a hazai zsidóságnak rövid
              időn belül szemléletváltásra és újabb önértékelésre van
              szüksége.   – Miért
              írt nyílt levelet a miniszterelnöknek? – Két esemény
              is motivált ebben. Gyurcsány Ferenc fogadta a Zsidó Világkongresszus
              elnökét, és azt vártam, hogy ha korábban képes volt az egész
              kormányt összehívni egy antiszemita kép miatt, akkor most példát
              mutat, s nemcsak szóban, hanem tettekben is kiáll a zsidóság
              mellett. 
               – Mire
              gondol? 
              
               – Arra, hogy
              fogja magát, és átnyújtja annak a villának a kulcsát,
              amelyben lakik, s amelyet jogtalanul vettek el egy zsidó
              tulajdonostól. Persze ezt nem tette meg. A másik eset, hogy a közelmúltban
              egy szocialista képviselő Izraelbe küldött vissza egy
              izraeli-magyar kettős állampolgárságú fideszes képviselőt.
              Gondoltam, van valami hitele a kormányfő korábbi kijelentésének,
              miszerint ő is zsidó, ha zsidóznak. Ehhez képest semmilyen módon
              nem határolódott el párttársának mondataitól. Ez a tipikus
              kettős mérce, az a fajta politikai árnyékjátszma, hogy csak
              baloldali zsidó létezik, jobboldali sosem, hiszen ott kizárólag
              antiszemiták vannak. A baloldal a történelem folyamán mindig
              is kijátszotta az általam csak zsidó adunak hívott kártyát,
              azaz antiszemitizmussal, szélsőjobboldalisággal ijesztgetett és
              bélyegzett meg bárkit. 
               – Miért
              tenné ezt? 
              
               – A politikai
              hatalom megtartása érdekében. Ehhez pedig a baloldal mindig
              felhasználta a magyar zsidóságot. 
               – Történelmünk
              melyik időszakában kezdődött az ön által említett politikai
              játszma? 
              
               –
              Ez az irányvonal   1945
              óta figyelhető meg. Az ötvenes évek politikai vezetői, Rákosi,
              Gerő, Révai, Farkas valamint az ÁVH vezetője, Péter Gábor is
              zsidó volt, de nem akartak zsidóként élni, ehelyett tevőlegesen
              részt vettek a hazai zsidóság kifosztásában. Dénes Béla, a
              Magyar Cionista Szövetség vezetője ellen koncepciós pert is
              indítottak, melyben a vád többek között a hatalom megdöntésére
              irányuló törekvés volt. Mindezek után a politikai vezetők
              ’56-ban azt kezdték terjeszteni, amire többek között mostanában
              Havas Szófia is utalt, hogy a forradalmárok antiszemiták,
              nyilasok voltak. A forradalom idején valóban kerestek a felkelők
              embereket, köztük zsidókat is, de nem a vallásuk miatt, hanem
              azért, mert a gyűlölt államgépezet kiszolgálói voltak. 
               – Az
              ötvenhatos forradalmárok között számos zsidó is harcolt. 
              
               – Bizony.
              Nickelsburg László például a Keleti pályaudvar parancsnoka,
              Angyal István pedig a Tűzoltó utcai forradalmi csoport vezetője
              volt. Mindketten Auschwitzból jöttek haza. Renner Péter, a
              Corvin köz egyik szakaszparancsnokaként, Bán Róbert pedig a Széna
              tériek parancsnokhelyetteseként harcolt. Mindegyiküket kivégezték.
              Említhetném még Marián Istvánt, ő a Műegyetem nemzetőrségének
              parancsnoka volt, a győri színházi rendezőt, Földes Gábort
              vagy a Nagy Imrével és Maléter Pállal együtt kivégzett Gimes
              Miklós újságírót. A sort még hosszan folytathatnánk, de ebből
              is látszik, mennyire manipulatív volt már akkor a baloldali
              kommunikáció. Aztán hatvanhétben újra fordítottak gondolkodásmódjukon.
              Az izraeli–arab háború kitörésekor a Szovjetunió és csatlós
              államai megszakították diplomáciai kapcsolatukat Izraellel. A
              magyar sajtóban és a politikai kommunikációban rendre támadták
              a zsidó államot. Majd eljött az álrendszerváltás, és újra
              felújítottuk kapcsolatunkat Izraellel, a baloldal pedig rögtön
              a hazai zsidóság legnagyobb pártfogójaként lépett elő újra. 
               – Hogyan
              értelmezi mindezt? 
              
               – A kilencvenes
              évek elején tevékenykedő politikusokat, akik ténylegesen
              rendszerváltást akartak, becsapták. Elhitették velük, hogy ez
              lehetséges, miközben már azon dolgoztak, hogy az újonnan megszületendő
              demokráciát hogyan lehet bemocskolni az antiszemitizmus rémképével.
              Az antiszemitizmus rémével, a félelemkeltéssel ugyanis választásokat
              lehet, lehetett nyerni. Ezzel csak egy nagy probléma van, hogy
              ezek a csoportok gondolataikat nem meggyőződéses zsidóként
              hangoztatják, hanem kampányjellegűen. Teszik mindezt úgy, hogy
              őket erre a magyar zsidóság jó része nem kérte, és nem
              adott arra sem felhatalmazást, hogy antiszemitázzanak. Közülük
              jó néhánynak a szülei az állampártot szolgálták, maoista,
              sztálinista és ávós gyökereik vannak, és nagyon messze állnak
              a liberalizmustól is. Ezek a baloldali és liberális körök az
              idős zsidó emberek régi és jogos félelmeit egyaránt felhasználják,
              ehhez pedig senkinek, a mostani kormányoldalnak sincs joga. 
               – Mi
              lehet a megoldás a mostani helyzetre? 
              
               – A magyar zsidóságnak
              szembe kell néznie múltjával. Azzal a tragédiával, hogy hazajön
              a háború után a lágerből vagy a munkaszolgálatból, a
              felszabadító Vörös Hadsereg pedig beállítja a málenkij
              robotra vitt emberek soraiba, akár korábbi fogvatartójával egy
              szakaszba, majd túlélve mindezt, az ötvenes években a
              kommunista állampárt gépezetének része lesz. Ez nem volt
              senkinek kötelező ugyan, mégis rengetegen választották. Le
              kell számolni azzal a régen kialakult formával is, hogy csak a
              baloldal vagy a liberális párt létezik. Ha valaki nem is így
              gondolja közülünk, az is fél kimondani, mert tart attól, hogy
              a vele egy társaságba járók mit szólnak majd a véleményéhez.
              A jobboldal nyolc évig kormányzott itthon, és egyetlen zsidónak
              sem lett semmi baja, sőt a szélsőjobboldali mozgalmakat is
              visszaszorították. Mindenki tisztában van azzal is, hogy
              Magyarországon nem akar senki zsidókat a Dunába lövetni, csak
              a politika pufogtatja ezeket a frázisokat. Ha ezen felülemelkedünk,
              akkor képviselhetjük igazán magunkat és léphetünk fel az
              ellen, ha tényleg antiszemitizmust tapasztalunk. A
              Nagy-Magyarország területéről elszármazottaknak szembe kell nézniük
              azzal, hogy vállalják, honnan jöttek, ugyanis ezt nagyon sokan
              szégyellik. Vállalni mindezt abban az országban, amely történelmet
              írt azzal, hogy önmagával is határos.  
               (forrás: magyarhirlap.hu) |