| 
               2007.06.29. A jó zsidók és a gonosz Vatikán Antikatolikus akciófilm a Tv2-n Kevesen
              tudják – persze lapunk régi olvasói ez alól kivételt képeznek
              -, hogy a Tv2-t működtető norvégiai bejegyzésű cégben
              meghatározó tulajdonrésszel rendelkeznek Edgar Bromfman, a Zsidó
              Világkongresszus amerikai elnökének vállalkozásai. Ez a
              meglehetősen rejtett, többszörös áttételen keresztül érvényesülő
              birtoklás egyértelműen tetten érhető a földi sugárzás országos
              jogával rendelkező, tehát mindenki által nézhető
              kereskedelmi televízió műsorpolitikájában. A Tv2-ben ugyanis
              minden más televíziónál gyakrabban jelennek meg az Izraelt népszerűsítő,
              a zsidó törekvések elfogadtatását szolgáló, főleg
              Hollywoodban készült filmek. Ezek a művészileg értékelhetetlen,
              az akció és a kaland műfajába tartozó közönségfilmek
              idealizálják Izraelt és a zsidó embert. Akár az exodusról,
              akár valamelyik palesztin akció megtorlásáról vagy egy túszszabadításról
              szól a történet, a zsidó szereplők minden esetben makulátlan
              bajnokai az emberiességnek, a becsületnek és a tisztességnek.
              Ellenségeik viszont azt az ördögi gonoszságot képviselik, ami
              ok nélkül is gyilkol, csupán a pusztítás öröméért. Ezek
              az amerikai pénzből készülő zsidó propagandafilmek még a történelmi
              tényeket sem átallják meghamisítani, mint ahogy tették például
              az Izrael állam megalapításáról szóló vagy a TWA légitársaság
              repülőgépének elrablását feldolgozó történetekben. Az
              elvakultságig egyoldalú filoszemitizmus amerikai eredetű
              produktumaihoz most egy német kalandfilm is csatlakozott, melyben
              a már megszokott mondandó kiegészül a katolikus egyház sátáni
              szervezetként történő bemutatásával. A június 15-én, pénteken
              a Tv2 által az esti órákban műsorra tűzött Az elveszett Jézus-videó
              nyomában című akció sci-fiben a jó oldalt egy keresztény hitét
              megtagadó, az egyházat elhagyó német fiatalember és zsidó
              barátai képviselik, míg a Vatikán embertelen, szadista módszerek
              alkalmazásától sem visszariadó pokoli erőként jelenik meg a
              történetben. Jeruzsálemben és a Neveg sivatagban 2002-ben
              forgatták a filmet, az izraeli biztonsági erők tevékeny közreműködésével.
              Az alapötlet pedig – melyre az egész cselekmény épül – a
              science fiction műfajának művelői által már számtalanszor
              feldolgozott időutazás, ami vonzó, bár mindenféle realitást
              nélkülöző témaköre a fantasztikus irodalomnak. A film azzal
              kezdődik, hogy egy régészcsoport – amelynek tagja a főhős
              is – megdöbbentő leletet talál a sivatagban. A több mint kétezer
              éve nejlonzacskóba zárt feljegyzések arról tanúskodnak, hogy
              egy 21. századi időutazó visszatért Jézus korába és videó
              felvételt készített a Messiásról, melyet jól elrejtett egy
              rejtvényszerű kóddal megjelölt helyen. Rövid időn belül többen
              is tudomást szereznek a leletről. Az ásatásokat finanszírozó
              amerikai üzletember erőszakmentesen, viszonylag tisztességes
              eszközök alkalmazásával kívánja megszerezni a Jézust ábrázoló
              videó felvételt, ám felbukkan egy szadista fanatikusokból álló
              csapat is, amely az inkvizíció jogutódjaként, a katolikus egyház
              legfelsőbb vezetőinek parancsait teljesítve igyekszik hozzájutni
              a több mint kétezer éves filmhez. Ez a csapat azután emberséget,
              kíméletet, szánalmat nem ismerve, a legbrutálisabb kínzások,
              gyilkosságok által törekszik feladatának teljesítésére, egy
              magas rangú, a Vatikán legfelsőbb köreibe is bejáratos aberrált
              pap vezetésével. Sátáni módszereikre jellemző, hogy céljuk
              elérése érdekében még attól sem riadnak vissza, hogy egy
              keresztény kolostor teljes szerzetesi közösségét legyilkolják,
              vagy gyerekeket öljenek. Velük veszi fel a küzdelmet – nemes
              lelkű, önzetlen és Istenben eltökélten hívő zsidó barátai
              segítségével – a keresztény hitét megtagadó fiatal német
              régész. Bár a Vatikánból érkező fanatikus gyilkosok őt is
              elfogják és megkínozzák, sikerül megszöknie, majd minden
              akadályt leküzdve diadalmaskodik a gonosz felett. Közben
              azonban a jó oldalt is súlyos veszteségek érik. Életét
              veszti a fiatal régész mellett szívvel-lélekkel kiálló zsidó
              jegyespár férfitagja, ám hősünk és a magára maradt lány gyászát
              enyhíti, hogy egymásba szeretnek. A végső összecsapásban a
              gonosszal együtt semmisül meg a Jézusról készült videó felvétel
              is, ám hősünk néhány másodpercre még bele tud pillantani a
              kétezer éves képanyagba, és rádöbben, hogy zsidó szerelmével
              együtt ő lesz a múltba visszatérő időutazó. Ebből a
              meglehetősen bugyuta történetből egy látványos, akcióelemekkel
              teli film készült, ami vonzza az átlagos tévénézőt.
              Ugyanakkor a zsidóságot minden szempontból idealizáló cselekmény
              a legsötétebb színben tűnteti fel a katolikus egyházat. Az
              embertelen, szadista gonosztettek fanatikus elkövetői mint a
              legfelsőbb egyházi vezetés, a hivatalos Vatikán ellentmondást
              nem tűrő parancsainak végrehajtói jelennek meg a történetben.
              Filoszemitizmusában és antikatolicizmusában a német készítésű
              film azokkal a Hit Gyülekezete által terjesztett könyvekkel áll
              szellemi rokonságban, melyek agyrémszerűen igyekeznek
              leleplezni a Vatikán által vezetett antiszemita világösszeesküvést.
              Mindesetre törvényességi szempontból is komoly aggályokat vet
              fel a Tv2 által bemutatott film, hiszen azáltal, hogy a legkeményebb
              inkvizíciós eszközök alkalmazásával vádolja – igaz csupán
              egy képzelt történetben – a katolikus egyház mai irányítóit,
              alkalmas a vallási gyűlölet felkeltésére, miközben mélységesen
              sérti a legnépesebb magyarországi egyház híveinek önérzetét,
              érzékenységét. Úgy látszik, a politikai korrektség fogalmába
              – amihez a Tv2 mindig is igazodott – a történelmi keresztény
              egyházak tisztelete, híveik emberi méltóságának elismerése
              már nem fér bele. 
              
               
               Varga Imre
              
               |