| 
               2007.05.11. 
              Bizalom, OTP-módra Kevés
              hazugabb reklámszlogen akad annál a jelmondatnál, amellyel a
              legnagyobb magyarországi kereskedelmi bank, az OTP népszerűsíti
              önmagát. A bizalom bankjaként bemutatott pénzintézet ugyanis
              egyáltalán nem bízik meg lakossági ügyfeleiben, sőt a saját
              hibáiért is igyekszik rájuk hárítani a felelősséget. 
              
               Ilonát
              is hosszú hónapokon keresztül zaklatta fenyegető levelekkel Csányi
              Sándor bankja, pedig a 48 éves rokkantnyugdíjas asszony hiánytalanul
              és késedelem nélkül fizette az OTP-vel szemben fennálló
              tarozását. A történet körülbelül másfél éve kezdődött,
              amikor elhunyt Ilona idős édesanyja. Miután az asszonynak nem
              volt jelentősebb megtakarított pénze, a temetésre kénytelen
              volt bankkölcsönt felvenni. Felkereste az OTP egyik budapesti fiókját,
              ahol személyi kölcsön és A-hitel címén összesen 180 ezer
              forintot adtak át neki. Mivel a rokkantnyugdíjas, súlyosan szívbeteg
              asszony négyórás munkaidőben dolgozott az egyik kerületi önkormányzatnál
              – ahonnan is az OTP-nek átutalva kapta fizetését – a megállapodás
              úgy szólt, hogy a bank a munkáltató által havonta átutalt összegből
              fogja levonni a törlesztő részleteket. Így is történt, ám fél
              évvel a kölcsön felvétele után az asszonynak felmondott munkáltatója.
              Ekkor ő felkereste a bankfiókot, megkérdezve, hogy miként kell
              fizetnie a törlesztés további részleteit. A bankban közölték
              vele, hogy az lesz a legegyszerűbb, ha személyesen hozza el és
              fizeti be minden hónapban az esedékes részletet. Ezután Ilona
              hónapról hónapra felkereste az OTP-fiókot befizetve a kölcsön
              részleteit. Körülbelül 8 hónap után azonban a több tízezer
              forintos tartozásának megfizetésére felszólító, fenyegető
              hangvételű, a banki tiltólistára vételt is kilátásba helyező
              levelet kapott az OTP-től. Miután nem tudta, hogy – rendesen
              fizetve tartozásának részleteit – mivel bőszítette fel
              ennyire az OTP illetékeseit, felkereste azt a bankfiókot, ahol
              az egész hitelügyletet intézte. Ott kiderült, hogy tévesen
              utalták tovább az általa hiánytalanul befizetett pénzösszeget.
              Ezért elnézést kértek tőle az adminisztratív hibáért, ám
              hónapokig kellett különféle kérelmeket, beadványokat írnia,
              amíg a bank orvosolta a saját hibáját. Közben pedig havi
              rendszerességgel kapta az OTP által küldött fenyegető hangvételű
              leveleket. 
              
               Mint
              kiderült, az OTP még a fenyegetést, a sértegetést sem adja
              ingyen. Az ügyfél emberi méltóságát durván sárba tipró
              levelek darabjáért 800 forintot számolt fel a bank, amit természetesen
              ráterheltek a rokkantnyugdíjas asszony számlájára, ezzel is növelve
              tartozását. Ilona esete sajnos nem egyedi, számos banki ügyfelet
              érnek hasonló vagy még súlyosabb atrocitások. Az OTP
              menedzsmentjében pedig van annyi pimaszság, arcátlanság, hogy
              mindezek ellenére is a bizalom bankjaként reklámoztatja a
              kisemberek sokaságát megtévesztő, meghurcoló pénzintézetet.
              
              
               
               Varga Imre 
               |