| 
               2007.05.21. 
              Csurka
              és Fenyvessy az alkotmányozó nemzetgyűlésről A
              Magyar Igazság és Élet Pártja május 20-án, 10 órakor vasárnapi
              matinét rendezett a fővárosi Városligetben. A Lámpás-program
              keretében az alkotmányozó nemzetgyűlés kérdéseiről tartott
              előadást Csurka István a MIÉP elnöke és dr. Fenyvessy Zoltán,
              jogász, a párt alelnöke. Széles András citeraművész, a „Népművészet
              Ifjú Mestere” a rendezvény előtt – vasárnap révén –
              eljátszotta, elénekelte a Boldogasszony anyánk c. katolikus népéneket,
              ősi himnuszunkat, majd a beszédek közben és a matiné végén
              verbunkokat, huszárnótákat adott elő. Dr.Fenyvessy Zoltán az
              alkotmány fejlődésének történetéről tartott előadást.
              „Az alkotmányra ráépülő jogszabályok határozzák meg
              mindennapjainkat. Döntően befolyásolják: mit tehetünk, s mit
              nem. Az első kérdés: találkozik-e az alkotmány és az emberek
              igazságérzete. Jogászok mondják olykor: az ítélet lehet,
              hogy nem igazságos, de jogszerű. Feltétlenül így kell ennek
              lenni? Nem helyes, ha az alkotmány és egy adott jogszabály nem
              egyezik a társadalom igazságérzetével, sőt egyenesen ellentétben
              áll azzal. Nézzük meg: a jog és az igazság miként függött
              össze korábban. Az első esemény, amit a magyar jog kialakulása
              szempontjából említeni lehet, az első olyan szabályozás, ami
              meghatározta a magyarság működését, nem más, mint a vérszerződés.
              Igaz, nem foglalták írásba, de a törzsek előtt kijelentették
              és be is tartották…II. Ulászlónál zárul le a jogfejlődés
              első szakasza. S ezt maga Werbőczi foglalta össze Hármaskönyvében,
              melyet – a latin fordítás miatt- a magyar jog testének is
              neveznek. Werbőczi nem csak Ulászló, hanem a korábbi királyok
              határon kívül nem esett törvényeit is összegyűjtötte. Ez a
              Corpus Iuris…” – emelte ki az alelnök. Majd Fenyvessy
              elmondta, hogy nemrég a köztársasági elnök az alkotmányt nem
              találta problémásnak, megfelel minden olyan elvárásnak, ami
              ma szükséges. A jogász szerint Sólyom László erre az alkotmányra
              hivatkozva dobta vissza alkotmánybíró korában a valódi
              rendszerváltás irányába ható kezdeményezéseket. „Ez az
              alkotmány biztosítja a jogállam működésének feltételeit-
              ez igaz. De a visszaéléseket a is biztosítja.”- mondta
              Fenyvessy Zoltán. A rendezvény fő előadója, Csurka István
              beszédében – többek közt – elmondta: „Semmilyen
              feladatnak nem lehet úgy nekimenni, hogy nem készülünk fel rá.
              A XX. század legnagyobb történelemfilozófusától, a német
              Splengertől fogok idézni egy rövid tételt, ami a Nyugat
              alkonya 2. kötetében található. «Az éhhalál és a hősi halál.
              Az életnek tehát politikai és gazdasági megformáltságúnak
              kell lennie, hogy a történelem vonatkozásában formában
              legyen. Ezek az oldalak egymásra rétegződnek, egymásra támaszkodnak,
              vagy harcolnak egymással, de feltétlenül a politikait illeti
              meg az elsőbbség. Az élet fenn akarja tartani és érvényesíteni
              akarja magát, vagy még inkább erősebbé akarja tenni magát,
              hogy érvényesülhessen. A létáramlatok a gazdasági állapotokban
              csak magáért valók, a politikai állapotokban viszont mindig másokkal
              való viszonyukban léteznek. Ebben nincs eltérés a legegyszerűbb
              egysejtű növények, valamint a szabadon, a térben mozgó
              legmagasabb rendű lények csapatai és népei között. Találkoznak
              és harcolnak egymás ellen. A két életoldal rangkülönbsége a
              halálhoz való eltérő viszonyukból ismerhetők fel. Nincs mélyebb
              ellentét, mint az éhhalál és a hősi halál között. A legtágabb
              értelembe vett éhség gazdaságilag fenyegeti az életet,
              lealacsonyítja, megalázza. De ide tartozik és ide értendő
              annak az ellehetetlenülése is, hogy erői teljes mértékben
              kifejlődjenek, nem csak a közvetlen veszély, hanem az élettér
              szűkössége, a sötét és nyomasztó életkörülmények is. Egész
              népek tűntek el megélhetésük sorvadó szegényessége, a
              rassz elerőtlenedése következtében. Itt a gazdaságban
              valamiben, nem pedig valamiért halnak meg az emberek. Ezzel
              szemben a politika egy meghatározó célért feláldozza az
              embereket, valamilyen eszméért buknak el. A gazdaság csak tönkreteszi
              őket. A háború a nagy dolgok teremtője. Az éhség a megsemmisítője.
              A politikában az életet a halál felmagasztosítja, gyakran
              olyan ellenállhatatlan erőhöz jutatja, amelynek a puszta léte
              már felér a győzelemmel. Az éhség rút, közönséges érzelmeket
              ébreszt, szorongást. Félelmet az élettől. Mindezek hatására
              a kultúra magasabb formavilága hirtelen összeroskad és kezdetét
              veszi az elállatiasodott ember puszta élethalál harca.» Azt
              hiszem a jelenlegi magyar helyzetre, az egymást követő kormányok
              pusztán csak gazdasági tervezésére, gazdasági kiszolgáltatottságára,
              üres ígéreteire és a nép életkörülményeinek, egészségének,
              tényleges szükségleteit illető éhezésének körülményeire
              és az ezekből következő csökött politikai magatartásra, választásaira,
              2004. december 5-ei népszavazási eredményére, valamint a választás
              eredményére tökéletesebb magyarázatot, mint amit az idézet
              mondatok tragikus freskója felfest aligha adhatnánk. Világos,
              hogy az éhhalál nem szó szerint értendő. Igaz, beszélhetünk
              gyerekéhezésről is. Az árubőség hatalmas, ám a magyarság mégis
              a kiéheztetés állapotában van. Képes újratermelni szellemi
              energiáit? Képes saját magából vezető réteget, «Árpád-házat»
              kiállítani magából? Képes önmagát megtartó egészségügyi
              ellátásban részesíteni? Nem. Kulturális, szellemi, egészségügyi
              kiéheztetésről beszélhetünk. Magyarország jelenleg olyan állapotban
              él, hogy az világszégyen. Itt, Európa közepén eltűrni ezt a
              rendszert és ezt a kormányt, amelyik az utóbbi néhány nap,
              vagy hét emlékezetes botrányait szolgáltatja és nem törekszik
              arra, hogy megoldást találjon rájuk, az világszégyen számunkra.
              Azért, mert eltűrjük. A tűrés a világszégyen. Ide
              jutottunk, hogy egy olyan gengszterbanda uralkodik felettünk,
              amelyiknek nem is célja a rendteremtés, hanem éppen ellenkezőleg
              ezt az állapotot akarja fenntartani…Látszatintézkedések zűrzavara
              jellemzi jelenünket. Ki tudja, mely gengszterbanda küzd a másikkal?
              Belharcok lehetnek fenn. Ezt mutatják a közelmúlt eseményei.
              De mit érünk azzal, ha a Gyurcsány-csapatot pl. Szekeresék váltják
              fel? Mindez az alkotmányozással úgy függ össze, hogy nekünk
              ebben a helyzetben is meg kell őrizni világos tudásunkat. A világ
              egészen új gondolkodást követel! A kor abszurdumai alkotmányért
              kiáltanak! Az új alkotmány nem lehet kevesek műve! Az egyenlőség
              a legnagyobb mítosz, ami a rabságban tartja 1789 óta a hiszékeny
              embereket. Nincs egyenlőség. Aki erősebb, az segítse a gyengébbeket.
              Ez lenne a szolidaritás. Ami jelenünkben hiányzik. Mert ma az
              erősebb az utolsó könnyig mindent kifacsar a gyengébből.”
              
               m.a. |