vissza a főoldalra

 

 

 2007.10.05. 

Transilvania arculatterv

Levédetné a Transilvania márkanevet hat erdélyi megye, a tervek szerint reklámcéget bíznak meg a térség arculatának megalkotásával. A kezdeményezők: a 7-es számú központi fejlesztési régiót alkotó megyék – Kovászna, Hargita, Brassó, Szeben, Maros és Fehér – önkormányzati vezetői és turisztikai szakemberei október 2-ai sepsiszentgyörgyi tanácskozásukon elhatározták, hogy október végéig közös pályázati tervet dolgoznak ki. Vajda Lajos, a Kovászna Megyei Tanács alelnöke szerint a Transilvania márkanév célja tudatosítani a turistákban: a Drakula-legendán túl a vidék egységet alkot turisztikai szempontból, ezen belül pedig kiemelten meg kell jeleníteni Székelyföld egységes arculatát. A projektet a jövő évi európai uniós regionális fejlesztési programból kívánják finanszírozni. „Jelenleg a hazai turizmus csak a tengerpartra, a Duna-deltára és a Prahova völgyére korlátozódik, ezért lenne fontos Erdélyt népszerűsíteni a külföldi turisták körében” – mondta Vajda. A részt vevő hat megye vezetői eldöntötték, hogy Transilvania néven létrehoznak egy regionális turisztikai egyesületet, amely a térség fejlesztését és népszerűsítését szolgálja. „A gyakorlat arra tanít, nem lehet csak megyei szinten gondolkodni, ha a turizmus fejlődéséről vagy népszerűsítéséről van szó” – fejtette ki Alin Chipăilă. A Szeben megyei turisztikai szövetség vezetője szerint a térségbe érkező turisták többsége nem szeret egy helyben maradni, ezért az egyesület révén erdélyi körutakat lehet majd szervezni a térségbe látogatók számára.

 (forrás: erdely.com)