vissza a főoldalra

 

 

 2007.10.19. 

"SMS-t küldök a Jóistennek"

Ifjú éveimtől kezdve fontos helye volt ennek az imádságnak lelki életemben. Elkísért engem örömben és próbatételben egyaránt. Sok-sok gondomat bíztam rá, és mindig bátorítást találtam benne - fogalmazott öt évvel ezelőtt, a rózsafüzérről kiadott apostoli levelében II. János Pál pápa. A gyakorló lelkipásztor megérzésével felmérte, hogy a harmadik évezred embere számára is jentős mondanivalója van ennek a szenteket termő imának. A rózsafüzér apostola, a XIX. század első felében született BoldogBartolo Longo úgy tekintette ezt az imaformát, mint édes láncot, mely Istenhez kapcsol minket. Most, 2007-ben, a technika világában egy hívő édesanya, amikor el akarta magyarázni a gyermekének, hogy mi is a rózsafüzér, egyszerűen így fogalmazott: sms-t küldök a Jóistennek! Valóban, a legkülönbözőbb élethelyzetekben, naponta akár több tucat sms-t is küldünk egymásnak, sokszor csupán azért, hogy tudassuk, jól vagyunk, élünk, sikerült, amit kiterveltünk. Az Istent se hagyjuk ki a gondolatainkból. Miközben ujjaink között a rózsafüzért pergetjük, harmóniába kerülünk Szűz Máriával, az üdvözlégy elmondásakor pedig, lelki szemeink előtt elvonulnak Jézus életének örvendetes, fájdalmas és dicsőséges eseményei. Ahogyan a negyedik rózsafüzért nevezzük, világosság, fény árad szívünkbe, amely a legkilátástalanabb helyzetekben is képes kivezető utat mutatni.

 Aki a rózsafüzért imádkozza, nem menekülni akar a világból. Éppen ellenkezőleg. Felismeri, hogy a hétköznapokban tapasztalható, megannyi emberhez méltatlan, megdöbbentően durva, kilátástalan helyzet egyáltalán nem jelent elkerülhetetlen kényszert. Az imádkozó ember lelkierőt gyűjt, hogy felelős, nagylelkű szeretettel tudjon közeledni a körülötte felbukkanó negatív körülményekhez, és képes legyen átalakítani azokat. A rózsafüzér tizedeibe belefoglalhatjuk mindazt, ami egy személy, egy nemzet, az egyház vagy az emberiség életét alkotja. Az egyéni gondokat éppúgy, mint a felebarát, vagy a szívünkhöz különösen közel állók problémáit.

 Egyházunk a rózsafüzérnek mindig különös hatékonyságot tulajdonított, ezért a legnehezebb ügyeiben bizalommal imádkozta. Olyan pillanatokban, amikor az egész kereszténység került veszedelembe, elődeink a megmenekülést a rózsafüzér erejétől várták, utána pedig úgy köszöntötték Rózsafüzér királynőjét, mint a szabadulás kieszközlőjét. Ott volt a rózsafüzér Hunyadi János kardjának markolatán, mint ahogy Boldog XXIII. János pápa is a rózsafüzért imádkozta a zsinat meghirdetése előtt.

 Mi az, amit ma, Magyarországon ennek az imádságnak a hatékonyságára bíznánk? A családok egységének ügyét, az élet védelmét, a társadalmi békét, az új pogányságtól való szabadulást? Bizonyára minden egyes üdvözlégyre találnánk egy-egy szándékot, melyet most októberben még buzgóbban imádkozhatunk egymásért.

 Papp Tamás

 (forrás: Új Ember)