vissza a főoldalra

 

 

 2010.08.27. 

Áll a bál a pénz körül

Lippai László színművész, szinkronszínész 1959-ben született Budapesten. A Színház- és Filmművészeti Főiskolán szerezte diplomáját 1985-ben. 1985 és 1990 között a Madách Színház tagja volt. 1990-ben szabadfoglalkozású művész lett. Budapesti és vidéki színházakban játszik, pl. Székesfehérvári Vörösmarty Színház, Madách Színház, Játékszín, Musical Színház, Piccolo Színház. Főbb színpadi szerepei – a teljesség igénye nélkül – : Rafael főangyal, Tanítvány, Bábjátékos (Madách: Az ember tragédiája), István herceg (Szabó Magda: Béla király), Kömény Móka (Tamási: Énekes madár), Ottó (Katona: Bánk bán), Imrus (Szakonyi Károly: Adáshiba), Herse (Sütő András: Egy lócsiszár virágvasárnapja), Beppo (Heltai: Néma levente), Pető (Jókai: A bolondok grófja), Simonyi (Pozsgai: Szeretlek, színház), Szlimák (Mikszáth: Beszterce ostroma), M. István (Gyurkovics: Nagyvizit), Sebastiano (Shakespeare: Vízkereszt, vagy amit akartok), Claudio (Shakespeare: Szeget szeggel), Ephesusi Dromio (Shakespeare: Tévedések vígjátéka), Obenaus (Rostand: A sasfiók), Rodolfo (Miller: Pillantás a hídról), Micsel Rumli (Webber: Macskák), Konferanszié (Kander-Ebb-Masteroff: Kabaré), József, Naphtali Sclanlon (Webber: József és a színes, szélesvásznú álomkabát), André (Webber: Az operaház fantomja), Carmen Ghia (Mel Brooks–Thomas Meehan: Producerek), Billy Bibitt (Ken Kesey: Kakukkfészek), Lukas főhadnagy (Hasek: Svejk), Alexis (Giulio Scarnacci–Renzo Tarabusi: Kaviár és lencse), Ben Silverman (Neil Simon: A Napsugár fiúk), Pilóta (Antoine de Saint-Exupéry: A kis herceg). Az alábbi filmekben szerepelt: a Pályaudvar lovagjai, Palika, Montmartre-i ibolya, Eklézsia-megkövetés, Asszonyok könyve, Jelenetek a vízaknai csatákból, Kreutzer szonáta, Te rongyos élet, A falu jegyzője, Éjféli színjáték, Hatásvadászok, Bevégzetlen ragozás - Ólmos eső, Ember és árnyék, Hölgyek és urak, Kutyakomédiák, Kölcsey, Hamis a baba, A kertész kutyája, Helyet az ifjúságnak, Próba, szerelem, Ábel Amerikában, Nyolc évszak, Privát kopó, Devictus Vincit, Titkos háború.  

Kezdjük az aktualitásoknál. Idén augusztus 27-én mutatják be az Újpest Színházban Németh László Bodnárné c. drámáját Dózsa László rendezésében. Melyik szerepet kapta ebben?

 –Egy nagyon kedves karakterszerepet, Dodót játszom majd. Igaz, ez nem egy főszerep, de ettől függetlenül a szívemhez nőtt. Annak idején láttam a Bodnárné c. filmet, s ezért is nagy öröm számomra, hogy most, Újpesten szerepelhetek Németh László remekművében. S hálás vagyok Dózsa Lászlónak, hogy rám gondolt a szerep kapcsán. Ez a szerep egy kis karakter, de nagyon sokat megmutathatok magáról a figuráról. Mindamellett vallom, hogy a színház egy csapatmunka, s ha a legkisebb szerepet formáló színész „nincs a helyén”, az igen kedvezőtlenül befolyásolja a közönségsikert. Kiemelendő, hogy olyan kollegákkal léphetek színpadra, akikkel eddig nem volt módom. A Vígszínház művésznője, Kútvölgyi Erzsébet játssza a címszerepet, Harsányi Gábor pedig Bodnár urat. Ezekkel a kiváló művészekkel külön öröm együtt dolgozni. A többi szerepet is a magyar kortárs színházművészet remek tagjai alakítják.

 –Dózsa Lászlóval dolgozott már együtt?

 –Hogyne, nem is egyszer, de most először úgy, hogy az ő rendezésében megy az adott előadás. Az Egyszer az életben c. darabban ő játszotta a partneremet, másfél perces volt a jelenetünk egy nagyszínházban. Szinte hihetetlen, de igaz: három nyíltszíni tapsot kaptunk a másfél perc alatt.

 –Ha viszont ebben a másfél percben lett volna egy baki, akkor azt mondták volna: na, ennek a színésznek van két mondata, s azt sem bírta megtanulni.

 –Igen, s ráadásul ilyen esetben nincs is javítási lehetőség. Ha egy főszereplőnek nem ugrik be a szöveg a darab elején, akkor módjában áll utána úgy brillírozni, hogy a bakit elfeledje a publikum, egy epizódszerepnél erre kevesebb a lehetőség. A kisebb szerepek ezért rizikósabbak, és nagy sok múlik a jó szerepkidolgozáson. Ráadásul több száz oldalban könnyebb megformálni egy figurát, mint kettőben.

 –Más lesz az újpesti Bodnárné rendezői koncepciója, mint a tévéjátéknak volt?

 –Természetesen. Hiszen ezt megköveteli maga a helyszín, a színtér is. Esetünkben kevesebb anyagi ráfordítással kell létrehozni egy nagy magyar szerző drámáját. Ettől függetlenül hatalmas ambícióval próbálunk most augusztus idusán, míg mások – akik tehetik– nyaralnak. Nagy örömmel készülünk az előadásra, hiszen Németh László egyik legszebb darabjáról van szó, egy olyan drámáról, ami igen aktuális.  

Nem vérgőzös ez a dráma, ha összevetjük a szerző más műveivel? A Villámfénynél, vagy akár a Galilei c. remekével?

 –Nem nevezném vérgőzösnek, hanem egy olyan társadalmi drámának, aminek nem úri palota, hanem egy falusi nagygazda háza a helyszíne. A konfliktusok pedig reálisak. Manapság is vannak rivalizálások egy családon belül, csak annak kezelési módjában lehet eltérés. Ezért is aktuális a darab. Meg kell figyelni, milyen közegben élnek ma az emberek, milyen a kapcsolatrendszerük.

 –Létezik-e még, s domináns-e a meghitt családi légkör?

 –Bízom benne, hogy igen.

 –Bízik benne, vagy valóban így van?

 –Nem egyszerű a válasz. Jómagam úgy próbálok élni, hogy mindez működjön. Sajnos hatalmas krízisben van a magyar társadalom. Amikor egy szülőnek három gyermeke van, s ők mind külföldre szeretnének menni a jobb élet reményében, akkor igen nagy a baj az országban. Nem biztos, hogy karriervágy vezérli azokat, akik Nyugatra szeretnének kimenni, hanem egyszerűen meg szeretnének élni. Arra vágynak, hogy megbecsüljék munkájukat, szorgalmukat, kitartásukat és motiválva legyenek. Sajnos Magyarországon alig vannak az emberek motiválva. Természetesen ez nem jelenti azt, hogy Nyugaton kolbászból van a kerítés és kint minden munkaadó tisztességes lenne.

 –Milyen eszmék, gondolatok ütköznek ebben a darabban?

 –Egy család hétköznapját mutatja meg a mű, s azt, hogy milyen viszonyok uralkodnak az emberek között. A féltékenység, a szerelem, a gőg, a gazdaságság, az irigység, a konokság, a tisztaság, a mocskosság mind felüti a fejét a darabban. Egy kicsit tükröt is tartunk a szerző segítségével a társdalomnak, s erre nekünk áldozni kell.

 –Mennyire nehéz befogadnia a mai közönségnek Németh László üzenetét?

 –Nagyon nehéz. Ezért egy kicsit tartok attól, hogyan fog az előadás üzenete elérni a közönséghez. Ma, aki szerencsés, éjjel-nappal dolgozik. Kell, mert akkor a mélyszegénységbe süllyed. Egy ilyen helyzetben kikapcsolódásképpen, s ez érthető is, egy könnyű, zenés darabra ülnek be. Tehát nagy fába vágtuk a fejszét, amikor most mutatunk be egy filozófikus mélységű drámát. Ezért egy missziót teljesítünk. Úgy hiszem, hogy a társadalom egy része viszont szeretne komolyabb darabokat is látni, olyan előadásokat, mely közben el lehet gondolkodni mindennapjainkról. A dráma nyelvezete is nagyon szép, minden mondatot öröm kimondani. Így a köznapi nyelvezetet is felfrissíthetjük.  

–Nemrég, kollegája, Zsolnay András nyilatkozta, hogy a Bodnárnéban nem elegendő a színészi rutin, nem szabad blöffölni, mert az az előadás halálát jelenti.

 –Ez így van. Úgy fogjuk játszani a darabot, hogy a nézők nagyon közel ülnek a színészekhez. Így az első pillanatban kiderül a hamisság. Látja a publikum, ha az előadó nincs ott szívvel-lélekkel-ésszel a színen, s nem a tehetségéhez mérten ábrázolja a figurát.

 –Mit gondol, miért van az, hogy a magyar drámák kiszorulnak a nagy pesti kőszínházakból és – jó esetben – külső kerületek művelődési házaiban láthatók?

 –Mindez a bevétel miatt történik. Életem legnagyobb és legnehezebb döntését hoztam, amikor tavaly, 26 év után szakítottam a Madách Színházzal. A kezdeti időszakot leszámítva minden évben musicalekben főszerepre főszerepet játszottam, viszont azt éreztem, hogy ez nekem kevés. Mint színészt, nem elégít ki mindez. Nem tartom magam ahhoz elég idősnek, hogy beletörődjek a sorsomba, s változtattam. Huszonhat év után feladtam az egzisztenciámat, pedig nyolc darabban játszottam akkor a Madách Színházban. Én színész szeretnék lenni a szó nemes, valódi értelmében. Nem akarok celebeknek statisztálni, tévébemondókkal együtt játszani a színpadon, sem a kereskedelmi csatornák által felkapott percemberkéknek asszisztálni. Mindent megfontoltam, s ez az elv győzőtt.

 –Az elvi síkon túl a pénztárcája is vékonyabb lett?  

– Hazudnék, ha azt mondanám, hogy ez nincs így, de én egy önérzetes ember vagyok, akit nem lehet megvásárolni.

 –Ha már a musicaleket említettük: Magyarországon tán a legismertebb Webber Macskák c. műve. Ebben énekli a színházi macska: „más ma a színház és modernebb mind. Ez rendben is volna, csak az itt a vész, ehhez nem kell a legendás, régi színész! Oly mágus, ki elvakít...” Akkor ez igen aktuális szöveg.

 –Igen, sajnos nincs szükség nagy színészekre, elegendő csupán egy a tévék által tehetségesnek mondott celeb. Nem látunk már valódi színészeket – tisztelet a kivételnek– a nagy pesti kőszínházakban. Pénzorientált lett a szakma, s mindent a bevétel határoz meg, ami a minőség rovására megy. Ezért is lesz igény egy idő után a komolyabb darabokra.  

Itt az Újpest Színház előterében beszélgetünk, s önnek ez a kerület azért is lehet kedves, mert sokáig a Dózsában sportolt, focizott. Nemrég az idén hatvan éves Jónyer István, többszörös asztalitenisz világbajnok mondta lapunknak, hogy ma nem beszélhetünk klubhűségről.

 –Sajnos egyet kell értenem ezzel a kijelentéssel. Általános iskola első osztályába jártam, mikor megkaptam életem első gombfocicsapatát, s ez lila-fehér volt. Azóta nekem „lila a vérem.” Ha tehetem, minden Újpest-meccsre kimegyek, hiszen ebben a sportklubban futballoztam, de később választanom kellett a színház és a sport között, s én a világot jelentő deszkákon maradtam. Sokáig a Vasas Öregfiúknál is fociztam, s egy örök dilemma ellőt álltam, mikor az angyalföldiek az Újpest ellen játszottak. Akkor akárki lőtte a gólt, örültem neki, de a szívem mélyén mindig Újpest-drukker maradok.

 –A Bodnárnén kívül egy másik aktualitása az interjúnak: idén megpályázta az Örkény István Színház igazgatói posztját. Végül is a régi vezető nyert, Mácsai Pál. Milyen színházról álmodott?

 –Egy nagyon jó csapat állt mellém. Olyan művészekről van szó, akik követendő értéket képviselnek a mai színházi világban. Visszahoztam volna a Madách Kamara – most Örkény Színház – tradicionális értékeit. Egy olyan közönségszínházat akartam létrehozni, amiben kortárs magyar drámákat is bemutatunk. Nem mondtam le teljesen erről az álomról. Tudjuk, hogy ez a kis színház mennyire kapcsolódott Hofi Gézához. Ezért elindítottunk volna egy kabarétörténeti sorozatot. A gyereket is meg akartam szólítani. Ma egy többgyermekes szülő nem tudja a csemetéit nekik szóló darabra elvinni.

 –Annak idején a Madáchban Cseke Péter volt a gyermekdarabok felelőse.

 –Így van, s szinte az összes darabjában én játszottam a főszerepet. Benne voltam a Kétbalkezes varázslóban, a Négyszögletű kerekerdőben, a Lúdas Matyiban, az Ágacskában, s még sorolhatnám. Hatalmas örömet jelentett nekünk, mikor a vasárnapi matinék után nevetve, jókedvűen állt fel a székekről mintegy 900 gyermek. Ezért az volt a tervem, hogy hétvégenként délelőtt gyermekelőadást játszunk. Nyári játékokat is szerettem volna, hiszen ebben az évszakban csak szabadtéri produkciók mennek. A jegyárakra is gondolni kell, mert manapság olyan magasra szöktek, hogy többet nem lehet kérni a nézőtől. Egy nagy pesti kőszínházi musical-premierre akár 10 ezer forintot is elkérnek. Ha egy háromgyermekes család szeretné ezt megnézni, akkor kiszámolhatjuk, hogy ez milyen drasztikus kiadás, s ebben még nincs benne a taxi, a büfé…Sajnos a fiatalok többsége sem engedheti meg magának a színházat. Ezért az egyetemisták számára is készítettem egy műsortervet. Ma Magyarországon az egyetemisták 52%-a nem néz tévét. Ezt egyrészt meg lehet érteni, mert nincsenek olyan műsorok, ami őket érdekelné. De mit tesznek helyette? Diszkóba járnak, iszogatnak, de mi azt szeretnénk, hogy ehelyett, vagy emellett színházba is járjanak.

 –Hogyan fogadta, hogy nem ön lett a nyertes?

 –Nem az bántott igazán, hogy nem én lettem az igazgató, mert kétesélyes volt a játszma, hanem az, ahogy erről értesültem. 2010. március 25-ét jelölték meg hivatalosan a pályázati anyag leadási határidejének. Előtte egy héttel leadtam az anyagot. A minisztérium tájékoztatott: az április 29-ei fővárosi közgyűlés dönt a pályázatokról, arról, hogy ki nyeri meg az igazgatói posztot. Egy bulvárújság jóval az előbbi időpont előtt felhívott azzal: „mit szól hozzá, hogy elbukta a pályázatot.” Ezen meglepődtem, de az újságíró azt mondta, hogy az interneten olvasta mindezt. Valóban az egyik internetes portálon megjelent, hogy Mácsai Pál nyert. Ezen kívül nyomtatott, közéleti napilapokban is hírt adtak erről, még április 29. előtt. Ekkor felhívtam a minisztériumot, azzal, hogy „miért az újságból tudom meg, hogy vesztettem.” Erre azt felelték: „művész úr, csak két hét múlva lesz április 29-e!” Végül is ők is értetlenül álltak a sajtó kampánya előtt. Ugyanazt játszotta el velem a média, mint Straub Dezsővel a Mikroszkóp Színpad esetében. Ő is pályázott, s Dezső is az újságból tudta meg, hogy Verebes már színészeket szerződtet a pályázati döntés előtt.

 –Az április 29-ei szavazás jogszerű volt?

 –Az igen, de azt nem tudom, hogy mi is állt konkrétan a háttérben. De nem adom fel! Nem mondtam le arról, hogy egy színházat vezessek.

 –Egyszer azt írta, hogy a színház nem szelíd intézmény, s a klikkeket is megemlítette. Az ön színháza mennyire lett volna más?

 –Mindenki azokkal a kollegákkal szeret dolgozni, akit ismer. Ez teljesen értelemszerű. Viszont, ha a gazdasági oldalt nézzük, a szakembereket, akkor nem beszélhetünk barátságról, mint fontos összekötő kapocsról, hanem a szakértelemnek, a minőségi munkának kell előtérbe kerülni. Azokat a színészeket kerestem meg a művészeti munkára, akik annak idején a Madách Színház oszlopos tagjai voltak. Ők a musicalre való átállás miatt kiszorultak onnét. S azt látom: a kulturális értékekre kiéhezettek az emberek.  

Akkor én más országban lakom…Nem vitatom, valóban vannak olyanok is, de azt nem hiszem, hogy többségben lennének.

 –Pedig azt mondják: „nem nézünk tévét. Mit nézzünk? Ezt a szemetet?” Én is csak a sportműsorokat nézem. Abban egyetértek, hogy nagy a gond, s még a főiskolások sem ismerik a hazai értékeket. Molnár Piroska kolleganőm tanít a Színművészetin, s ő mesélte: növendékei közül többen nem is hallottak Kálmán György, Gellei Kornél, Pécsi Sándor, sőt Huszti Péter nevéről.

 –Elképesztő. Pedig az utóbbi a Színház-és Filmművészeti Főiskola rektora is volt.

 –Szomorú eset. És belőlük nevelünk színészeket? Ők lesznek a jövő arcai? Ők fogják a színpadra becsalogatni a közönséget? És vajon a következő generáció kiktől fog tanulni a színpadon? Mert nem elegendő csak a főiskolai tudás. Amikor a Madách Színházhoz kerültem, azt mondta Ádám Ottó: „Lipikém, itt magára semmi szükség. Hiszen ön előtt három kollegája áll: Gyabronka, Cseke és Szerednyei. Külön szerencséje lesz, ha egy darabban számítunk önre.” Ettől függetlenül aláírtam a szerződést, hiszen olyan nagy színészek játszottak akkor a Madáchban, akiktől nagyon sok mindent tanulhattam. Amikor nem dolgoztam, beültem a próbákra, s azt figyeltem, miként dolgoztak a legendás „nagyok”.

 –A már említett pályázatból idézek: „előnyt jelent a szakterületen szerzett vezetői gyakorlat”. Nos, önnek volt ilyen vezetői gyakorlata?

 –Nem volt.

 –Ha ez így megy, akkor igazgatók körforgásáról lehet beszélni. „Máma itt, holnap ott, oly mindegy”- ahogy a dalban halljuk.

 –Nagyon jól látja az összefüggéseket. Ehhez nincs mit hozzá tenni, de én ebbe nem akarok beletörődni.

 –Kanyarodjunk vissza pályája elejére. Családja a Kisvárdához közeli Fényeslitkéről származik. S nagyszülei parasztemberek voltak. Édesanyja szakácsnő, apja hivatásos pilóta volt. Amikor ön évtizedekkel később a Kis herceg Pilótáját játszotta gondolt édesapjára?

 –Konkrétan a szerep kapacsán nem gondoltam rá, viszont nap mint nap előjönnek a vele kapcsolatos emlékek. Magamban „kikérdezem” a véleményét néhány dologról, s ő szokott is „válaszolni” nekem. Ez nem egy tudathasadásos állapot, hiszen ő bennem él tovább. Szüleim számomra lelki támaszt nyújtottak. Egy a civilizáció ártalmaitól mentes szabolcsi kisközségből származtak, s ezt a tisztaságot hozták magukkal, s adták tovább nekem. Ez motivált is: a legkisebb helyről felkerülve is lehet bizonyítani.

Azt olvastam, hogy egy ideig bohóc szeretett volna lenni. Miért lett a cirkusz helyett a színház a második otthona?

 –A színház is egy nagy „cirkusz.” Már elég kis srác koromban szerettem nevettetni az embereket. Általános iskolás koromban a Keleti István által vezetett Pinceszínháznak lettem a tagja. Onnantól a komolyabb szerepek felé tereltek, ezért akartam színész lenni.

Mit gondol: könnyű az embereket megnevettetni?

 –Nagyon sok vígjátékban játszom, s meg vagyok győződve róla, hogy legalább olyan nehéz, mint egy tragédiát előadni. Nemrég Kecskeméten játszottam a Nem ér a nevem c. komédiában egy főszerepet, s az is meggyőzött arról: a néző szórakozni szeretne a pénzéért. Arra viszont ügyelni kell, hogy a vígjátékokat is komolyan adjuk elő. Nem szabad becsapni a nézőt, akár a gyermekdaraboknál. A gyerek a legkomolyabb közönség, ha nem köti le őt a színész a játékával, akkor bukik az előadás, s a nézőtéren hangoskodnak.

 –Elsőre felvették a Színművészetire?

 –Nem, csak második próbálkozásra. Nagy szerencsém volt, mert a vizsgabizottság tagjai közül sokan a Nemzeti Színházban játszottak. Avar István, Sinkovits Imre, Kállai Ferenc – láttak az első rostán, s elhívtak a Nemzeti stúdiójába. Egy évet ott töltöttem, s utána vettek fel a főiskolára.

 –Ha jó emlékszem, ön baráti kapcsolatot ápolt Márkus Lászlóval.

 –Életem egyik legnagyobb élménye, hogy láthattam színpadon és megismerhettem őt. A Kabaré c. musicalben látott engem egy főiskolai vizsgaelőadásban. Én játszottam a konferansziét. Előadás után Márkus odajött hozzám, átölelt, s azt mondta: „tudod, miért szeretlek? Mert egy ízléses ripacs vagy.” Ettől a perctől barátok lettünk a szó nemes értelmében. A Játékszín műsorára tűzte Szakonyi Károly Adáshiba c. darabját, amiben „ő volt az apám”. Laci soha nem öltözött senkivel, ám egyszer azt mondta: „Lipikém, öltözz velem.” Amikor megjelent a könyve, így dedikálta nekem: fiamnak, nagy szeretettel” ez azért lényeges, mert zárkózott volt, a magánéletéről nem mesélt, nem volt gyermeke. De! Ha lehetett volna, olyat szeretett volna, amilyen én vagyok. Halála után felhívott az édesanyja, mert Márkus László rám hagyta néhány személyes tárgyát, könyveit, relikviáit. Ezek számomra igazi, klasszikus értékek.

 –Most említsünk meg egy másik színészt, igazgatót, aki szintén nincs már köztünk: Bujtor Istvánt. Ő nagy prózai szerepeket adott önnek Fehérvárott.

 –1990-ben váltam meg a Madách társulatától, ám utána még szabadúszóként, darabokra szerződve játszottam 2009-ig ebben a színházban. Amikor Bujtor megtudta, hogy nincs státuszom, lehívott Fehérvárra, s nagy főszerepeke szerződtetett. Így játszottam a Kakukkfészekben, a Pillantás a hídról, s más nagy klasszikus darabban. Bujtor István a filmek világában is gondolt rám, így szerepelhettem pl. a Hamis a babában.

 –Válogathatott a felajánlott szerepek közül?

 –Igen, ezt is megtehettem. Szabadúszóként előfordult, hogy vagy a rendező, vagy egy adott színészkollegám miatt utasítottam vissza a felkérést.

 –A szinkron mikor lépett be életébe?

 –Főiskolán, a harmadik évfolyamtól tanította nekünk Vajda János tanár úr a szinkronizálást. Kijártunk a műtermekbe, s ott tanította nekünk a szinkronmesterség fortélyait. 1983 óta szinkronizálok nagyon jó szerepeket. Mára többször a külföldi forgalmazó is ragaszkodik ahhoz a hanghoz, amivel a magyar színészek elkezdték szinkronizálni a nagy sztárokat.

 –Az egyik kereskedelmi csatorna leváltotta önt a Cobra11 –ről. Sokallták a plussz 3000 forintos kérését.

 –Igaz a hír, bár az összeg nem pontos, hogy tizenegy év után lecseréltek a Cobra11-ről. Szokás szerint minden évben legyártottunk egy-egy sorozatot. Tavaly 50 forinttal kértem többet tekercsenként, mint 2008-ban. Esetünkben évi 80 tekercsről van szó, tehát ez évi 4000 ft-os fizetésemelést jelentett volna. Erre azt mondták, hogy nem. Abszurd, hogy egy jól menő, országos kereskedelmi tévé, finoman szólva, skótsága miatt, 11 év munkája megsemmisül 4000 ft miatt. Ezért nem vagyok hajlandó nyilatkozni azóta kereskedelmi csatornákhoz.

 –Egy időben lánya színésznő szeretett volna lenni, lebeszélte róla?

 –Nem volt rá szükség, mert ő maga mondott le álmáról. Többször figyelte a kulisszák mögött a próbákat, s látta, hogy a színészet nem egyszerű mesterség. Helyette a szálloda-menedzser szakot végezte el. Nem, mintha egy ilyen állással egy gyermekes nőnek könnyű lenne elhelyezkedni. Szörnyű, hogy a mai társadalomban a gyerek így teher, s nem az öröm forrása…

 –Lippai László optimista ember?

 –Az vagyok, hiszen ezért mindig újabb és újabb kihívásokat keresek magamnak. Ezért mertem nemet mondani a Madách Színháznak, s ezért szeretnék színházigazgató lenni.

 –S az Újpest Színházon kívül hol láthatjuk a jövőben?

 –Kecskeméten játszom, s több felkérést kaptam az őszre, amikről még nem tudok nyilatkozni, mert egyeztetés előtt állnak. Nem fogok eltűnni a publikum elől, nem mondtam le vágyaimról, s keményen készülök a következő évadra.

 

Medveczky Attila