vissza a főoldalra

 

 

 2010.03.12. 

Ami most van, az nem oktatáspolitika
Fodor Péter, a MIÉP debreceni országgyűlési képviselőjelöltje

Debrecen hazánk második legnagyobb városa, Budapesten kívül az egyedüli, amelynek lélekszáma meghaladja a kétszázezer főt. Ennek köszönhetően Hajdú-Bihar megye több választókörzete is a városban található. Közülük a 3-as számú körzetben egy gimnáziumi tanár, Fodor Péter indul a MIÉP színeiben és a Magyar Megmaradás Közössége támogatásával.

– Kérném, mutassa be önmagát olvasóinknak és a debreceni választópolgároknak.

– Fodor Péter vagyok, 29 éves. A MIÉP-nek 2007 óta vagyok a tagja. Történelem szakos tanárként végeztem a Debreceni Egyetemen és jelenleg egy gimnáziumban tanítok. Szabadidőmben nagyon szeretek sportolni. Focizni és sakkozni is rendszeresen szoktam.

– Az elmúlt években számos iskolát zárt be a szélsőségesen liberális kormányzat. Önnek friss diplomás fiatalemberként könnyű volt tanárként elhelyezkednie?

–Olyannyira nehéz volt, hogy összesen 108(!) helyre küldtem el az önéletrajzomat, míg végül sikerült álláshoz jutnom. Nem csak iskoláknál próbálkoztam, egyéb helyekre is elküldtem álláspályázataimat. Nagyon sok helyen azt tapasztaltam, hogy az állás már előre oda van ígérve valakinek, akinek ismerőse vagy protekciója van. De nagyon sok helyen észrevehető az is, hogy a vezetők a családtagjaikat viszik oda. Ez persze még érthető is lenne, csak akkor ott a kérdés, hogy hol van itt a tudás, a képzettség fontossága? A másik dolog, amit észrevettem, a párthűség szerepe, azaz, hogy ki melyik párhoz tartozik. Sajnos ez is fontos. Aki MSZP-s vagy SZDSZ-es, az rögtön megkapja az állást, még akkor is, ha hiányzik a megfelelő végzettsége. Hol van itt az igazság és a demokrácia? A politikusok mindig azt hangoztatják, hogy Magyarországon teljes az egyenlőség minden téren. Tudjuk jól, hogy ez nem így van. Akinek most, vagy az eljövendő években fog végezni a gyermeke, számítson rá, hogy végig kell járni egy pár helyet, amíg össze fog jönni valami állás.

– Mi a véleménye a honi oktatáspolitikáról?

– Ami most van, az nem oktatáspolitika, hanem annak valamiféle rossz utánzata. Ha látná ezt Klebelsberg Kunó, biztosan sírva fakadna. Szent meggyőződésem, hogy ezt a mai helyzetet direkt így alkották meg, hogy a diák mire felnő, ne tudjon semmit az életről és különösképpen a politikáról sem. Vegyük a saját tárgyamat. Azt hangoztatják állandóan, hogy a kompetenciakészséget fejleszteni kell a diákban. Ez szépen hangzik, csak ott a probléma, hogy ezzel nem a tudást növelik. Hiába van egy könyv tele forrással, attól még nem fogja jobban megérteni az adott korszakot, legyen az ókor, középkor, újkor, vagy legújabb kor. A könyvek tele vannak színes képekkel, ábrákkal, ami jó dolog, de ezek nem adnak lexikális tudást a diákoknak. Az érettségi is úgy van összeállítva, hogy azt lexikális tudás nélkül is meg lehessen szerezni. A megadott forrásból be kell írni a kipontozott része a szövegben található neveket, vagy kinyitják az atlaszt, és hátulról bemásolják az évszámokat a feladatlapra. Az írásbelin elég elérniük 10- 20%-ot, és már mehetnek is szóbelizni, ami vicc. Ráadásul, ha egy tanár dolgozatot írat, akkor a végén szinte mindig le kell vinnie a ponthatárokat, hogy ne legyen a fél osztály bukásra ítélve. Hiszen ha sok bukás lenne egy osztályban, akkor azt mondanák, hogy ez a tanár hibája, mert nem tudja megtanítani a gyerekeknek az anyagot. A politikusok és a szakértők által levont következtetés, hogy rossz a tanár és nem tud tanítani. Pedig nem a tanárokkal van általában a probléma, hanem a rendszer nagyon rossz.

– Történelemtanárként mennyire van lehetősége arra, hogy nemzeti érzelművé nevelje az óráit hallgató ifjakat?

– Minden órámat úgy kezdtem, hogy az egész osztály állva marad jelentés után és elkezdem a Himnuszt vagy a Szózatot vagy a Nemzeti dalt, és aki nem tudja folytatni, az felel. A célomat elértem, mert megtanulták. Amikor az egyik SZDSZ-es politikus megtudta, hogy ezt csinálom, azt mondta rám, hogy újnáci vagyok. Nem tudom, miből következtetett erre… Ám az tény, hogy ez is jól illusztrálja a mai oktatás helyzetét. Azért szerencsére akad még egy pár jobb képességű gyerek. Olyanok, akiket még nem fertőzött meg a mai modern világ a technikai vívmányaival és inkább maradnak a könyveknél, ahelyett, hogy a számítógép előtt üljenek egész nap. Csakhogy őket a mai liberalizmus megpróbálja majd elnyomni, csak azért, mert tisztán látnak és átlátják az aktuálpolitikát. Mint tudjuk, a mai világban az a jó, ha valaki mindent elhisz, amit a televíziókban mondanak…

– Választókerületére térve, képviselőként milyen változásokért szállna síkra?

– Elég jól ismerem Debrecen életét, minden gondját és baját, hisz itt születtem és itt nőttem fel. Munkahelyeket kell teremteni, mert Debrecenben is elég nagy a munkanélküliség. A mai politika legnagyobb hibája, hogy nem tud állást és biztos megélhetést nyújtani az emberek számára, így kitéve őket a létbizonytalanságnak. Debrecenben új és jobb utakra van szükség, mert a mostani utak szörnyűséges állapotban vannak. Sajnos pont úgy vannak a kátyúk, hogyha kikerülök egyet, akkor pont belemegyek egy másikba. Ezzel összefüggően meg kell oldani a város tömegközlekedési gondjait is, amivel nap, mint nap találkozunk. Ezen az is sokat segíthet, ha a jelenlegi kerékpárút-hálózatot bővítjük és fejlesztjük, hiszen ezzel nemcsak az egészséges életre ösztönözzük az embereket, hanem javítjuk a levegő tisztaságát is. A játszótereket fel kellene újítani és egészséges környezetet biztosítani a jövő nemzedéke számára. Arra kérem Önöket, hogy támogassák a MIÉP-et. Itt az ideje a változtatásnak, amit csak a MIÉP-pel lehet megvalósítani. Bízzanak bennünk, mi betartjuk az ígéreteinket!

 

Kovács Attila