| 
               2012.08.31. Csorja Gergely: A vegytiszta rasszizmus
              
              14 éves koromban
              vidéki, félfalusi környezetből kerültem az egyik budai
              elitgimnáziumba. 16 éves koromban már rendszeresen látogattam
              az akkori nevén Moszkva teret, amit az antik bútorokkal gazdagon
              felszerelt lakásokból kiszökő budai csemeték Kalefnak hívtak.
              A Széll Kálmán téren az óra alatt találkoztak a tinédzserek.
              Az óra alól indultak ki az ivászatok, és az ivászatok ürügyéül
              szolgáló esti programok. A környéken rendszeresen lehetett találkozni
              kopaszokkal. A kopaszok túlnyomó többsége egyszálbél tizenéves
              volt, fekete bomberba és fehér fűzős bakancsba öltözve. A
              bokájukon röhejesen összeszűkölő Martens bakancsban feszítettek.
              A Moszkva tér ifjú közönségének jelentős része meg nem értett,
              szenvedő kamaszból állt, akik Jim Morrison reinkarnációinak képzelték
              magukat. A másik fele pedig vegyesen punkokból és skinheadekből.
              A kopaszok között feltűnően sok volt a furcsaarcú, vékony,
              vagy éppen tohonyán elhízott gyerek. Cigányoztak, zsidóztak,
              agresszívek voltak, persze leginkább csoportosan. Teljes értetlenséggel
              szemléltem ezt a társaságot. Ahonnét érkeztem, ott ugyan
              gyakori volt a verekedés, az agresszió, de az mindig egyéni indíttatásból,
              mindig valamilyen saját vélt vagy valós sérelem megtorlását
              célozta. Csoportos verekedések még a cigányok között sem
              nagyon fordultak elő. A verekedés lényege mindig az erő, az ügyesség,
              a bátorság, az elszántság és természetesen a suttyóság
              fitogtatása volt, nem pedig csak az önmagáért való agresszió. Első valódi találkozásom
              a kopaszokkal a Kétlyukú fedőnevű kocsma előtt történt. Az
              egyik Jim Morrison reinkarnációt, akivel különben jóban
              voltam, állták körül öten. Nem derült ki, hogy miből indult
              a konfliktus, valószínűleg semmiből, de az egyik 170 centinyi,
              60 kilós gyerek lefejelte az ismerősömet. Addigra már többen,
              lányok, fiúk vegyesen odaérkeztek. A lányok – szokás
              szerint – hangos sivitozással próbálták kimenteni Jim
              Morrisont, aki a programszerűen hordott palesztin kendővel törölgette
              vérző száját. Miután ismerősöm többször megalázkodott,
              illetve a lányok korholásának eredményeként szétnyílt a
              kopaszok alkotta gyűrű, ki-ki folytatta saját útját. Különösen a
              megalázkodást viseltem nehezen, el is indultam a gyűrű felé,
              hogy mégis csak pofán kéne vágni ezeket a nyikhajokat. Még
              egyedül sem lettem volna esélytelen, a mellettem álló iskolatársammal
              pedig nagy valószínűséggel megleckéztettük volna a gyatra
              fizikumú társaságot, de szerencsére a lányok utunkat állták. Az amúgy is megdöbbentő
              és zavaros incidenst még érthetetlenebbé tette, hogy az öt
              bakancsosból három teljesen egyértelműen zsidó származású
              volt. Különösebb genealógiai ismeretek nélkül, sőt anélkül,
              hogy a zsidók egyáltalán foglalkoztattak volna is felvetődött
              a kérdés: mit keresnek zsidók a nácik között. 
               A
              fenti történet Szegedi Csanád lelepleződése miatt jutott
              eszembe. Szegedi és az egész Jobbik – a korábbi számokban már
              leírt szempontokon túl – ugyanezt a kérdést veti fel kissé
              árnyaltabban. Mit keresnek zsidók – méghozzá a vezetésben túlsúlyban
              – egy pártban, melynek központi és lényegében egyetlen valós
              témaköre a faji alapú szapulás, elsősorban a cigányok, másodsorban
              a zsidók szapulása. Pardon, a párt hivatalosan nem szapul, nem,
              csak a párt mellett, a párt, illetve mint kiderült az EU pénzén
              fenntartott oldal. A választ a Népszabadságból
              kaptam meg. Kecskeméti Kozma György mélyen megérti Szegedi
              Csanádot. A következőket írja: Kamasz koromban és huszonévesen
              dühítő volt a felnőttek hazugságra épülő világa (70-es évek,
              Kádár-kor). A nyugati turistadisszidálásom betegség miatt nem
              sikerült. Hazajövet egy olyan társasághoz csapódtam [a később
              balesetben meghalt Hajas Tibor költő, Bódy Gábor rendező vagy
              a skizoid poéta „Dixi” (Gémes János) és a punkzenész Molnár
              Gergely körei], ahol a „főnök” (Hajas) börtönben ült,
              mert horogkereszteket rajzolt az utcán. A többiek csak maguk között
              „zsidóztak”. Lévén félig zsidók, vágytak a többségi
              elfogadásra talán. Csodálkoztam, hogy páran nem állnak szóba
              velem, mert kopasz vagyok. Ja, és fekete csizmát hordok, magasszárút
              meg bőrdzsekit. Olyan egyszerű volt végre a világ: lehet
              tudni, hogy mindezért a zsidók felelősek. Akik persze szintén
              folyton hazudnak. Vagyis Isten maga felelős, akit a zsidók találtak
              fel, ugye. Olyan könnyen férfiasnak érezhetem magam ebben a
              szerepben. Hajas a pere során tudta meg szüleitől az igazságot.
              Hogy zsidó. Megdöbbentem,
              amikor kicsivel ezután, anyám halála után én is megtudtam,
              hogy egy egész rabbidinasztia van mögöttem. Majd később… Értem, hogy azok,
              akik nem képesek beleérezni magukat egy másik ember helyzetébe,
              és klisékben látják a „fundamentalista szektákat”, azok
              gyanús politizálást látnak abban, hogy a jobbikos exalelnök máris
              megtalálta a lubavicsieket és Köves Slomót. De azt gondolom,
              hogy ártalmas a zsidóság egészére, hogy a baloldaliak gyakran
              nem képesek észrevenni a nácikban a lelki sérült énrészt,
              aki „növekedési pánikban” van (freudi kifejezéssel), s aki
              segítségért kiált a provokációival, mint egy (általában erőszakos
              családban felnőtt) rossz gyerek. Szegedi Csanád
              fel van mentve. Zsidó oldalról Szegedi Csanád pedigréje –
              fel tud mutatni egy Auschwitzot megjárt nagymamát – elegendő
              ahhoz, hogy a zsidó közösség és különösen a lubavicsiek
              odahúzzák a buksiját magukhoz, hogy te szegény, téged is a többségi
              társadalom tett nácivá, sikkasztóvá, hazuggá. Mi ez, ha nem
              maga a rasszizmus? Waldapfel Eszter
              egy katolikus iskolákat végzett zsidó család sarja 1930 és
              1940 között listákat készített a kommunistaellenes és zsidóellenes
              művekről, illetve szerzőikről. Waldapfel listája mindenre
              kiterjedt, nem kellett ahhoz valódi antiszemitának lenni, hogy
              valaki felkerüljön a listára. Ekkor még holokauszttudatról szó
              sincs, Waldapfel Eszter valami miatt mégis azt érezte, hogy
              ezeket a szerinte zsidóellenes műveket és embereket ki kell
              irtani ( Dési János a Népszavában már listázta az Orbán-éra
              felelőseit). A második világháború
              után aztán eljött az idő. Rákosi, Gerő, Péter Gábor és a
              többiek, akik a vörös hadsereg árnyékában kiépítették a
              kommunista diktatúrát, és akiknek – láss csodát – kétharmada
              szintén zsidó származású volt, Waldapfel listái alapján jártak
              el. Az eredményt ismerjük, az Andrássy út 60. borzalmait sok
              listán szereplő tapasztalhatta saját bőrén. De Waldapfel
              Eszternek, Gerőnek, Péter Gábornak, Rákosinak, Farkas
              Vladimirnak, Himler Mártonnak és a többinek meg kell bocsátani.
              Ugyanis, a fenti logika szerint, ők is a többségi társadalom
              áldozatai. Egyrészt ugye a holokauszt, másrészt meg kell értenünk
              a lelki sérült énrészt, aki „növekedési pánikban” van
              (freudi kifejezéssel), s aki segítségért kiált a provokációival,
              mint egy (általában erőszakos családban felnőtt) rossz
              gyerek. A kép világos,
              az erőszakos család mi vagyunk, a magyar társadalom. Rákosi
              pedig segítségért kiáltott. Aztán jött a provokáció, minek
              eredményeként egy komplett társadalmat nyomorítottak meg, de
              ezt meg kell értenünk. Ha Szegedi Csanád karóba húzatott
              volna néhány cigányt, feltehetőleg az is része lett volna a
              provokációnak (freudi kifejezéssel). Világos. Neki meg kell bocsátanunk,
              mert végül is, mi magyarok (svábok, tótok, románok, szerbek,
              cigányok) vagyunk a hibásak. Mi okozzuk ezt a szörnyű frusztrációt,
              minek eredményeként a zsidók egyik része kommunista lesz, a másik
              része náci, a harmadik meg elcikkezget az előbbi kettő okozta
              szörnyű helyzetről, és megállapítja, hogy a kilengésekért
              (freudi értelemben) mi vagyunk a hibásak (a többi zsidóról
              meg nem hallani semmit). Aki ugyanis zsidó, az nem lehet hibás.
              Azt, mint tékozló fiút, visszafogadja a zsidó közösség, és
              egyben szimpátiacikkek sokaságát jelentetik meg. Ez a faji alapú
              szimpátia maga a vegytiszta rasszizmus. Itt ugyanis semmi más
              nem számít, csak és kimondottan a leszármazás, a génállomány.
              Ha zsidó volt az édesanya, oderaber a nagymama, akkor minden
              rendben van. Akkor a náci/kommunista, esetleg tömeggyilkos
              mivolt csak a holokausztnak és a frusztrációnak tudható be.
              Akkor meg kell érteni szegényt.Ha nem, ha az illető véletlenül magyar, akkor bizony nincs mese. Akkor
              körömletépés, akasztás, szerencsésebbeknek életfogytig tartó
              száműzetés. Megbocsátás még a halál után sincs. Nota bene:
              Nyirőt nem lehet újratemetni. |