vissza a főoldalra

 

 

 2012.09.07. 

Milliárdok érkeznek Sóstóra

Ez a támogatás is cáfolja a szocialisták azon kijelentését, hogy Kelet-Magyarország mostohagyerek

A Fejlesztési Kormánybizottság augusztus elején döntött a benyújtott kiemelt turisztikai projektekről, és országosan 34 pályázatot támogatott összesen 46 milliárd forinttal. A döntés alapján több mint kétmilliárd forint pályázati támogatást költhet a nyíregyházi önkormányzat a városhoz tartozó Sóstógyógyfürdő turisztikai szolgáltatásainak fejlesztésére, illetve az üdülőhely funkcióbővítésére. A város önerő nélküli pályázati forrást, 2 milliárd 104,5 millió forintot használhat fel arra, hogy tovább erősítse Sóstógyógyfürdő idegenforgalmi vonzerejét. Szerkesztőségünk vendége dr. Kovács Ferenc, Nyíregyháza polgármestere.

 Tisztelt polgármester úr! A szocialisták nem egyszer arról beszélnek, hogy Kelet-Magyarországot a kormány elhanyagolja. Ez a több mint 2 milliárd forintos támogatás az ellenkezőjét bizonyítja.

 –Nem csak ez a támogatás, hanem ezen kívül sok minden más is cáfolja a szocialisták azon kijelentését, hogy Kelet-Magyarország mostohagyerek. Ami lényeges a korábbi időszakhoz képest, hogy egy megalapozott, jól végiggondolt fejlesztési programot szeretnénk megvalósítani. Ezt azért emelem ki, mert korábban az volt a jellemző, hogy 50%-os önerővel pályáztak, és a beruházási folyamat közben jöttek csak rá, hogy valamit elszámoltak, és hitelből kellett kiegészíteni a fejlesztést. Mi ebben a 2,1 milliárdos fejlesztési tervben hét területet jelöltünk meg, és a terv lényege, hogy az eddigi pontszerű fejlesztéseket szeretnénk egy rendszerbe foglalni, egy olyan rendszerbe, amelyik jobban bemutatja a helyszíneket.

 Az ilyen felújítások alkalmával mindig attól szoktak tartani a helyiek: olyan drága lesz az új fürdő, hogy csak külföldiek tudják megfizetni.

 –Ez nem igaz, mert még tavaly, amikor az élményfürdőt és a parkfürdőt egybenyitottuk, úgy döntöttük ezeket egyazon jeggyel lehet látogatni. A nyíregyháziaknak pedig jelentős engedményt adunk a jegyárakból.

 Az egyik cél, hogy Nyíregyházát még vonzóbbá tegye a turisták számára. Gondolom, mindezzel munkahelyeket is teremtenek.

 –Így van: közvetve és közvetlenül is munkahelyet teremtünk. Az idei év az, ami „kijelöli” a jövő feladatát, a szálláshelyteremtést. Hála Istennek minden szállás teltházas, olyan sokan jönnek a turisták a szomszédos országokból és Lengyelországból, sőt még nagy tartalékok is vannak. Szeretnénk a szezonalitást is kibővíteni; a szállásfoglalás alapján tavaly 6%-kal nőtt a nyáron Nyíregyházára látogató turisták száma, és 2011-ben 19 %-al több fürdővendég pihent Sóstón mint az azt megelőző évben. Arra törekszünk, hogy ne csak nyáron jöjjenek hozzánk vendégek, hiszen egész évben olyan attrakciókat kínálunk, amelyekre megfelelő marketing segítségével, több tízezer turista csalogatható.

 A marketingmunka most sem lehet annyira rossz, hiszen ahogy olvasom, már júliusban meghaladták a fürdő tekintetében 100 ezres vendégszámot.

 –Mindennek már tavaly leraktuk az alapjait. Olyan tudatos marketingkampányról van szó, amiben kiemelt szerepet szántunk lengyel testvérvárosunknak, Rzeszownak. Mi náluk bemutattuk a nyíregyházi lehetőségeket, prospektusokat vittünk ki, és ennek megvan az eredménye, mert nagyon sok lengyel rendszámú autó látható nálunk. A következő szezon elején pedig egy adott célközönségre alapozó programsorozatot szeretnénk megvalósítani. Az augusztus 20-ai ünnepségünk díszvendége a rzeszowi polgármester úr lesz.

 Elegendő-e önmagában egy teljesen modern gyógyfürdőlétesítmény, vagy szükséges, hogy a város mellé más attrakciókat is kínáljon?

 –Természetesen nem elegendő. Szerencsések vagyunk, mert a Sóstógyógyfürdőn lévő állatpark évek óta attrakciót jelent – 2010-ben meghaladta az 500 ezres látogatószámot. A fürdőlétesítményben pedig parkfürdő, élményfürdő, a gyógyászati célú fürdőház és a tófürdő szolgáltatásai vehetők igénybe. A falumúzeum pedig több ezer látogatót képes fogadni a rendezvényeken. Arra törekszünk, hogy ezeket a lehetőségeket együttesen szerepeltessük, kínáljuk. Ez azt jelenti, hogy ide legalább három napra érdemes eljönni, ez bevételt hoz a városnak, s természetesen közben a turista is jól érzi magát.

 Mit tudnak tenni annak érdekében, hogy a városba látogató turisták minél több helyi értékkel, a helyiek, környékbeliek kézműves-munkáival megismerkedjenek?

 –Ez a munka tavaly kezdődött meg a TDM-iroda megnyitásával. Az irodát májusban nyitottuk meg, és olyan sikeres volt, hogy a 2011-es év TDM szervezete a nyíregyházi lett. Turisztikai szakembereink külön figyelmet fordítanak arra, hogy az ajándéktárgyak megfelelő színvonalúak legyenek, és azokat ne csak Nyíregyházán mutassuk be.

 Említette a Rzeszow-val való kapcsolatot. Elképzelhető, hogy lengyel vállalkozók jönnek Nyíregyházára, és fordítva?

 –Igen, mert már most is működik Rzeszowban nyíregyházi vállalkozás, és nálunk is van lengyel kapcsolat. Ha a két város segíti a vállalkozók egymásra találását, akkor nagy lehetőséget látok a gazdasági együttműködésben. Városunk ismert, kedvelt hely a lengyel turisták számára, és sokat számít hogy élhető, megfelelő infrastruktúrával ellátott település legyen az, ahová megtelepszik egy adott vállalkozás.

 

Medveczky Attila