vissza a főoldalra

 

 

 2013.12.06. 

TALÁLÓS KÉRDÉS

Vallásos zsidó buzizhat-e, ha jobbikos muszlimmal segélyt oszt a cigányoknak?

Még mielőtt a Schwezoff Dávid mögötti illusztráció miatt nekünk esnének: a montázs mondanivalója nem az, hogy minden homoszexuális zsidó, vagy fordítva. Csak a sajátosságokban bővelkedő magyar közélet egyik legbizarrabb történetét szerettük volna megjeleníteni.

Történt, hogy a MAZSIHISZ és a Magyar Iszlám Közösség élelmiszert és ruhát osztott Csenyétén a cigányoknak. Az akcióról az Index számolt be. Mivel a ruhákat nem egyenként adták oda, némi dulakodás alakult ki. Az Index a felvett anyagot a dulakodásra kihegyezve vágta össze, így aztán az interneten szörföző polgár habitusától függően jót mulathatott, vagy elborzadhatott, hogy ezek a szerencsétlen cigányok már megint mit művelnek. Ezenkívül még azt tudhattuk meg a videóból, hogy Csenyéte azért nem kap pénzt, mert MSZP-s érzelműek. Hogy akkor vajon korábban miért nem kaptak pénzt és a nyomortelepnek beillő soron miért roskadoznak a házak, arra természetesen nem tért ki a tudósítás. Azaz az Index videója a legalja bulvárszemét színvonalán tudósít, de ezt már megszokhattuk.

Ki kell térnünk a meglepő párosításra. A Magyarországi Zsidó Hitközségek Szövetsége és a Magyar Iszlám Közösség közösen jótékonykodott. Ez különösen meglepőnek hat, ha ismerjük a Magyar Iszlám Közösséget. A szervezet vezetője Bolek Zoltán, aki villanyszerelőből lett polgárőr, majd vallási vezető, testi-lelki jó barátságban volt Rózsa-Flores Eduárddal. Sőt kapcsolatban volt a Jobbik vezetőivel is. Rózsa-Flores Eduárdot a magyar közéletbe Kepes András robbantotta be, amikor Különös történetek című, a magyar televíziónak gyártott sorozatának egyik része a később Bolíviában agyonlőtt figuráról szólt. Rózsa-Flores a kilencvenes évek vége felé a MIÉP-et is megkörnyékezte. Csurka István erről később így írt: A MIÉP-nek természetesen ellensége volt a zsidó-muzulmán (értsd: az apai ágon zsidó származású, de időközben muszlim hitre tért) Rózsa-Flores: mint ügynök dolgozott ránk, be akart épülni. Már 2000 elején felkeresett a Parlamentben az akkor még MIÉP-es és annak ifjúsági tagozatában tevékenykedő Novák Előd, hogy járuljak hozzá és támogassam őket, fiatalokat, mert katonai kiképzésben szeretnének részesülni, és egy szabadcsapatot megalakítva, egy igazi katona vezetésével fel akarják szabadítani a Délvidéket. Kiderült, hogy Eduardo Rózsa-Flores a kiképzőjük és a csapat toborzója. Csurka István akkor leállította Novákékat, akik nem sokkal később nekiláttak a MIÉP szisztematikus szétveréséhez.

De térjünk vissza az eredeti történethez. Bolek Zoltán, tehát mint Rózsa-Flores barátja, és imám, a MAZSIHISZ-szel, ezen belül Feldmájer Péter fiával, Feldmájer Mátéval élelmiszert és ruhát oszt a Csenyétei cigányoknak.

A dulakodásba torkollt ruhaosztás után Schwezoff Dávid a MAZSIHISZ tagja javaslatot tett, hogy a rosszul szervezett osztást ítéljék el. A javaslat nem tetszett Feldmájer Máténak, ezért a következőket írta a szervezet közel száz tagjának eljuttatott üzenetében: Nekem egy olyan ember, aki homoszexuális..., közben érinti a Tórát, olvas belőle, kántorkodik, és még a közgyűlés tagja is, ne tegyen javaslatokat.

Feldmájer Máté – a levél tanúsága szerint – a szokásos citromsárga maccabis pulóverében tehát nem tartja összeférhetőnek, hogy valaki homoszexuális és vallásos zsidó is egyben. Csakhogy néhány nappal később lemondott és közleményt adott ki, hogy nem is ezt akarta írni, hanem éppen az ellenkezőjét. Tehát hogy a homoszexuálisoknak helyük van a zsidó hitéletben.

Most aztán igazán nehéz eligazodni. Talán kérdezzük meg Szegedi Csanádot.

Csorja Gergely