2015.11.20.
Csurka István:
A nyílt társadalom terrorja
A magyar halálnak
e Szabó Dezső által megjósolt német változatát a sors nem
engedte beteljesülni. De a német akarat és szívóhatás helyébe
ma minden helyre be lehet helyettesíteni egy másik népi szívóhatást
és felsőbbrendűségi érzést, világhatalmat. Németország
velünk együtt elvesztette a második világháborút. Az
azonban, hogy az utolsó percig a vesztes oldalon maradtunk és a
Horthy-féle bágyadt kiugrás nem sikerült, köszönhető német
származású, asszimilált tisztikarunknak és a világzsidóság
kívánságának is, amely a lehető legtovább a közép-európai
zsidóság menekült táborának akart megtartani bennünket. De
lehet-e ma úgy olvasni Szabó Dezső látnoki Volksbund-elemzését,
hogy közben a Bilderberg-csoport mostani törekvéseire ne
gondoljon az ember? Nem történtek az utóbbi húsz évben olyan
intézkedések, támogatások és támogatásmegvonások,
elhallgatások és kívül tudások, amelyek a Volksbund visszatérésének
képtelensége ellenére, a Volksbund visszatérésének ürügyén
a magyar öntudatba visszaállástól óvták meg a magyarságot?
S megóvták-e?
Szabó Dezső még
odáig is elment, hogy ki merte mondani: még a revízió sem
kell, ha Németország adja vissza a jogtalanul elvett területeket
és a magyarokat, mert az nem visszaadást eredményez, hanem
bekebelezést. Azt is felmutatta, hogy a gazdasági túlsúly és
magyart kiszorító helyfoglalás a vezető posztokon részben a
germán hódításnak az eszköze, s a leghangosabb antiszemiták
a németből lett magyarok, amilyen Szekfű is. Pályáját Rákosiék
moszkvai követeként és a szocializmus igenlőjeként fejezte be.
Ez
a Szekfű-tanulmány szorosan ide tartozik. A történelem
másként oldotta meg a kérdést. Németország elvesztette a második
világháborút is és Magyarországról a németeket, svábokat
kitelepítették, az itt maradtak pedig osztoztak a magyarság
szenvedéseiben, amelyet a szovjet megszállás és a bolsevizmus,
a hatalomba került Bilderberg-csoport mért a magyarságra. Ma már
csak Európában van németkérdés, részben eurókérdéssé átváltoztatva.
Németország a világ egyik legnagyobb pénzügyi, gazdasági
hatalma, de körül van tapasztva Európával, amelyet el kell
tartania és a nemzeti öntudat ki van taposva belőle. Magyarországon
sincs tehát német veszély, úgy ahogyan Szabó Dezső meglátta
1937-ben, de rá vagyunk utalva a német gazdaságra, és most
arra vagyunk büszkék, joggal, hogy mi nyitottuk fel a határokat
1989-ben a németek előtt, ami a Berlini Fal lebontására
vezetett. A németkérdés tehát megfordult és alárendelődött
a Bilderberg-kérdésnek. Az itt élő német nevűek zöme kitűnő
magyar, még ha az idősebbje a maga sajátos nyelvét beszéli
is. De a Bilderberg csoport tart a magyarságtól. Magyarországon
annál inkább ügyelnie kell a Bilderberg-csoportnak, mert megszűnt
az ellensúly, a német veszély.
Ezért hiába csak
egy szó volt ez a rádiójegyzetben, pontosabban egy név, Kun Béla
és egy kötés, de tüskék meredtek ki belőle. Vannak
helyzetek, amikor a hamis történelmet, a hamis múltat jobban
kell őriznie az uralkodó osztálynak, mint a még meghamisítás
alatt álló jelen tényeit. A magyarországi liberálbolsevista,
az Aczél elvtárs-féle Bilderberg-eltartott uralkodó rétegnek
éppen a váltás idején kellett a legszigorúbban őriznie hamis
történelmét, hőssé nyilvánított Kun Béláját, Szamuelyjét,
Korvin Klein Ottóját, mert gyilkos indulataik és céljaik
felismerése a helyes helyzetfelismerés kezdete lehetett volna.
Azt a képtelen és visszataszító tényt, hogy egy vékony
akarnok réteg kezet emel a magyarságra és nemzetközi segédlettel
133 napig gyilkol, azt mindenképpen vissza kellett gyömöszölni
a meg nem történtség, a felismerhetetlenség fekete dobozába,
s a dobozt a tenger legmélyére lesüllyeszteni.
A jegyzet elhangzása
után, a hatalmas felzúdulást – persze jól megszervezett felzúdulásról
volt szó – érzékelve, Antall összehívta az MDF elnökségét,
ahol Szabad Györggyel együtt, majdnem mindenki hallgatása és tűrése
mellett megróttak és kiadták a nyilatkozatot, hogy az a jegyzet
nem tükrözi az MDF álláspontját, sőt az én politikusi nézeteimet
sem, tekintettel arra, hogy az „írói munkásságom része”.
Több résztvevőt, barátomat azzal vettek le a lábáról, azzal
bírtak hallgatásra, hogy politikailag most, a választások előtt
mindenképpen káros és veszélyes volt provokálni a zsidóságot.
Amikor úgyis fél. Vagyis visszavonultak és engem odadobtak az
oroszlánoknak. Egy belső, nyilvánosságra nem hozott határozat
is született, amely szerint ezután én nem veszek részt a fővárosi
kampányban, hanem csak a vidékiben. Így lettem békési képviselő
és Békés megyei listavezető. Békésen megbuktam, második
lettem egy kisgazda mögött, a megyében viszont minden körzetben
az MDF nyert, és megyei listavezetőként kerültem az országgyűlésbe.
Ez a durva eljárás
nem fájt nekem, senkire nem is nehezteltem. Inkább sajnáltam többeket
a gyávaság és a meghunyászkodási készség miatt. Sajnos
azonban dr. Utólag felületessége még mindig működött
bennem, mert észre kellett volna vennem, mennyire kezében tartja
már – vagy még? – a lelkeket a Nyílt Társadalom terrorja
– Aczél György és Kun Béla. Mert hát égre kiáltó volt,
ami történt. Még csak kétség sem férhetett hozzá, hogy
igazam van. Mitől fél és mitől retteg az a szervezet, amely részben
az én kiállásaimnak, munkámnak is köszönheti a létét és
amely állítólag a hatalomátvételére készül. Vagy nem arra
készül? Azt hiszem, ennek a százszázalékos megértését
elhessegettem magamtól. Fel sem tudtam fogni, milyen tragédia származik
abból, hogy itt állunk egy választás előtt, amelynek esélyesei
vagyunk és nem készülünk hatalomátvételre. Antall és Szabad
György edzett együttműködése akkor már nyilvánvaló volt többünk
előtt, de elnéztük. De azt nem láttuk akkor még, legalábbis
én nem, hogy Antall készül ugyan a hatalomra, de csak akkora részletére,
amennyit átengednek neki, és ahhoz is Szabad György előretolására,
felmutatására van szüksége. Éspedig nem Szabad György kiváló
történészi erényeire, Kossuth-kutatásaira van szüksége,
hanem a származására. Ám, hogy az antiszemitizmus vádjától,
amely végeredményben nem volt igaz, miért kellett ennyire félni,
miért kellett elfogadni, hogy a radikális kiállás árt nekünk,
s jobb is nekünk, ha a békés, a megalkuvásos átmenetet
szorgalmazzuk, mert a nép nem szereti a radikalizmust, azt nem
tudom. Győzelemnek néztünk elébe, de eredményhirdetés előtt
megadtuk magunkat. Ezt Fekete Gyula meg is írta már akkor. És
sajnos nem gondoltam végig kellő szigorúsággal. Talán azért,
mert a végére kibukkant volna az igazság: nem is akarjuk a
hatalmat. Mert alkatilag alkalmatlanok vagyunk a hatalomra.
A teljes
hatalomra, azt hiszem, semmiképpen nem mertünk gondolni. És
Antall és Szabad azért ül közöttünk, nehogy akarni merjük
az egész hatalmat.
Végső soron én
magam sem akartam az egész hatalmat? Ez az adottság, helyesebben
fogyatékosság, azt hiszem nem íróságomból következik.
Abból, hogy
valaki íróként át tudja folyatni magán az életet és le tud
írni embereket, jellemeket, s különösen ha drámaírói képességgel
is megáldotta az Isten és összeütközéseket, egymásnak feszüléseket
– drámákat, konfliktusokat – is tud teremteni, nem következik
az, hogy ha sorsa a politikába veti, félre kell húzódjék a
hatalomosztás vagy szerzés elől. Másról van szó. A magyarság
alaprétegei hasonlóképpen viszonyulnak a hatalomhoz. Hosszú századok
alatt tanulták meg, rögzítették a lelkükbe, hogy a megmaradásnak
más útját-módját tanácsos választaniok, s éppen az eltűrt,
a meg nem szerzett, vagy elvesztett hatalom ellenében kell
megmaradniuk. Paraszti magatartás ez. Bizonyosan nem Árpád-házi.
Nem turulos, türk és hétvezéri, hanem ugor ágú és paraszti.
S ez bizony nem csak paraszti sarjadékokban virágzik ki, hanem
ez mélyen benne van a magyar kultúrában. Bibó István, aki
1956-ban Nagy Imre leghűségesebb, félelmet nem ismerő
minisztere volt, és miután főnöke elmenekült a Jugoszláv követségre,
ottmaradt az üres parlamentben és írta memorandumait a
Szovjetunióhoz, az ENSZ-hez, s aki a Nemzeti Parasztpárt egyik
alapítója volt, azt hiszem soha nem akarta a hatalmat. Szent
István ezzel szemben csak azt akarta és meg is ragadta. Bethlen
Gábor is, úgyszintén. Sőt mi több, Bethlen István is, lévén
szintén szittya ági. A hatalmat akár kétes eszközökkel is,
ez gróf Bethlen István. A Parasztpártban, sőt az egész népi
mozgalomban, a legjobbjait is beleértve, az egy időben honvédelmi
miniszterré tett Veress Pétertől, az emigrációba kényszerült
Gombos Gyuláig, A minőség forradalmát meghirdető Németh Lászlótól
a Puszták népét megíró Illyés Gyuláig voltaképpen
mindenkinek ilyenszerű volt a viszonya a hatalomhoz. Ügyet, jónak
látottat, szolgáltak bátran és kitartóan, esetleg megalkuvásokkal,
pártot is alapítottak, kormánytisztségeket is betöltöttek,
de ha rájuk nézett a hatalom lehetősége szemérmesen félrehúzódtak.
Ez obi ugor magatartás, amit szegény cserszegtomaji barátom, a
legnagyobb magyar novellisták egyike, Szabó István annyira
tisztelt. Szerinte az obi ugor vadász két álló napig is tud állni
mozdulatlan az erdei nyiladék előtt, hogyha megjelenik benne a
vad, lenyilazza. A hatalom viszont mindig csapdával dolgozik, véli
az ugor-magyar. Én nem tudom, mi vagyok, de akkor voltam ugor
magyar, amikor Árpád-házi szelleműnek kellett volna lennem –
mondom most dr. Utólagként.
Szabó Dezső
ezzel szemben roppant erővel, szenvedéllyel akarta a hatalmat.
Nem magának, hanem a magyarságnak. Ezért szinte végzetesen
egyedül maradt. Ugyanebből a tanulmányából még a következőket
is idéznem kell.
„Véget kell
vetnünk annak a becstelen és piszkos játéknak, mely a nemzeti
és faji politika fogalma körül szemétlik s mely az Atyaisten
minden ideköpött svihákját bölcs politikai orákulummá
teszi. Amint Németországban német, Lengyelországban lengyel,
Romániában román, Olaszországban olasz politikát csinálnak:
Magyarországon csak magyar politikát lehet és szabad csinálni.
Mit jelent ez? Faji politikát vagy nemzeti politikát? Felelet:
olyan faji politikát, amely egyedül tudja biztosítani
Magyarországon a nemzeti politikára alapított történelmi építést.
Mit jelent ez?
Magyarország nem
egy korlátolt felelősségű vagy felelőtlen Hungária részvénytársaság,
holmi svihák, hülye és szélsikkasztó hungarizmus gyakorlásával,
nem mutyi-ország, amelyben különböző nemzetekhez tartozó és
azoktól irányított néptöredékek marakodnak történelmet,
nem is hajléktalanok menedéke vagy útszélre épített menedékház,
ahol Európa kóbor éhenkórászai torkig zabálhatják magukat,
hogy aztán megharapva a kenyeret adó kezet, lehetőleg minél több
lopott zsákmánnyal térjenek vissza ahhoz a közösséghez, mely
mások irgalmába koplaltatta őket. Magyarország a magyarságnak
vérrel, munkával, gondolattal, ezer év szenvedésével megvásárolt
külön, egy és oszthatatlan történeti műhelye, hogy fiainak
minél gazdagabb kulturális, szociális, gazdasági termését és
fejlődését biztosítsa, összes életérdekeik érvényesülését
intézményesen megszervezze, hogy a magyar lélek adottságaira
és a magyarság organikus szükségeire épített történelmi életben
saját arcát megteljesíthesse s megteremthesse minden lehető értékét
önmaga és az emberiség számára.
Tehát a magyarság
történelmi építésében egyaránt követ faji és nemzeti
politikát?
Igen. Faji politikát
követ, amennyiben történelmi életét a magyarság legmélyebb
életérdekei és legnagyobb biztonsága szerint építi a magyar
nyelv, magyar kultúra, az organikusan magyar történelmi célok
egységében. Nemzeti politikát követ, amennyiben a nemzet egységét
veszélyeztető minden töredékfaji politikát megsemmisít és
ennek az egységnek a keretén belül az ország bármily fajú
polgárát, bármily vérű munkát, tehetséget és jó szándékot
az egyenlő elbánás politikájában részesít. Tömören
kifejezve: a magyarság történelmi építésében nemzeti
politikába biztosított faji politikát követ.”
Hosszan idéztem,
de talán világos, miért. Ezeknek a mondatoknak mai érvényessége,
minden becsületes magyar előtt, vitathatatlan. Azzal azonban,
hogy a történelem kiütötte a veszélyek közül a magyarságot
elnyeléssel fenyegető német veszélyt, de helyébe emelte az
1945 óta tartó szovjet korszakot nemcsak pompásan
beleilleszkedve átvészelt, de hatalomban, gazdagságban, erőben
még megfogyatkozva is megerősödött, holokauszt áldozat zsidóságot,
és képessé tette arra, hogy a rendszerváltást a maga javára
kihasználja, bilderbergizálja, sőt az egyeduralomra jutott
USA-beli zsidóság segítségével még tovább növelje a
magyarság fölötti hatalmát, most a nemzeti megmaradásra a
legfőbb veszélyt jelenti. Soros és az ő Nyílt Társadalma,
amely egyáltalán nem nyílt, mert csak a pénz hatalma előtt
van nyitva ennek a megtestesítője. Magam ennek a nyílt társadalomnak
nyomására szorultam vidéki kampányolásra 1990-ben, ami semmiség.
Kis ügy, egy eltévedt író ügye? Ezért írtak és közöltek
ellenem már 1990 óta több száz cikket? Lehet, hogy kis ügy,
de jellegzetes ügy sokak ügye, magyarok sorsa. A legtöbbjük észrevétlen
maradt. A rendszerváltásban a nyílt társadalom bezárt életeket,
sorsokat és ezek hangtalanul süllyedtek el. Magam nem süllyedtem
el, legalábbis nem teljesen. Éppen ebben a harcban és felvilágosodásomban
szerezhettem meg azokat a tapasztalatokat és bizonyosságokat,
amelyek Antallal való szakításomhoz és végül Szabó Dezsői
magamra maradásomhoz vezettek. „Szép egyedül” – mondtam végül
Balatonföldváron, amikor 1993-ban kizártak az MDF-ből, és egy
világhírű zsidó tudóst idéztem: Galileo Galileit. „Mégis
mozog a föld.” (2010)
|