vissza a főoldalra

 

 

 2015.10.30. 

A gazdasági fejlődés útja

A magyar gazdaság egyik legnagyobb problémája, hogy a kis és közepes vállalatok a jogszabályok, a bürokrácia útvesztőjében elvesznek. Még ha van jó ötletük, ha hajlandóak sokat dolgozni és ha a tudásuk is megvan az értékteremtéshez akkor is elbukhatnak a fenti útvesztőben.

Az állam ezen két módon segíthet. Vagy leegyszerűsíti az ügymenetet, vagy valamiféle segítséget, kalauzt ad a vállalkozások mellé. Előbbi megvalósítása objektív akadályokba ütközik. Egyelőre nem sikerült áttörni a gigantikus bürokrácián, egyelőre nem sikerült megtalálni, hogyan lehetne leegyszerűsíteni az évtizedek alatt épített útvesztőt. Valószínűleg hosszú, kitartó munkával. Addig is marad a második lehetőség. Erre a második lehetőségre kiváló példa a Magyar Nemzeti Kereskedőház. Feladata, hogy a magyar kis és közepes vállalatokat külföldi piacra segítse, de a gyakorlat azt mutatja, hogy eközben a belföldi bürokráciadzsungelben is hathatós segítséget nyújthat.

 Miközben a szervezet a támadások kereszttüzében áll, információink szerint, méghozzá kis cégektől szerzett információink szerint a szervezet az egyik leghasznosabb segítsége lehet a magyar kis és közepes vállalatoknak.

Most új programot mutattak be. Lássuk a részleteket:

 Export Expressz kkv-programot indított a kereskedőház

 Export Expressz néven a hazai kis- és középvállalkozások (kkv) exportjának segítésére három pillérre épülő új szakmai komplex programot indított a Magyar Nemzeti Kereskedőház (MNKH) – jelentette be Ducsai-Oláh Zsanett, a társaság vezérigazgatója sajtótájékoztatóján Budapesten.

Elmondta: a programban a kis- és középvállalkozások magas hozzáadott értékű termékeiből, szolgáltatásaiból külpiaci kínálatot állítanak össze, ezek a külpiacon bizonyítva zászlóshajóként utat nyithatnak további magyar cégek számára, kiemelt figyelmet kapnak a innovatív startup cégek, illetve segítik a határon túli magyar és az anyaország cégei közötti együttműködést.

Hozzátette: a korábbi programokra, eszközökre építve az új programmal még szélesebb lehetőséget nyújtanak a magyar kkv-knak a külpiacra jutáshoz.

Ducsai-Oláh Zsanett elmondta, hogy az Export Expressz programban exportorientált stratégiát valósítanak meg, a legpiacképesebb iparágakban 20-30 már eddig is sikeres exportőrt további lehetőséghez segítenek, ezek a cégek pedig zászlóshajóként utat nyitnak, magukkal viszik a többi magyar céget. A programban a kiváló magyar élelmiszerek külpiaci megjelenéséhez megalkották az Áldomás ernyőmárkanevet, amely a programhoz kapcsolódó magyar élelmiszer-ipari termékek egységes megjelenítését szolgálja.

A nemzetközileg is versenyképes technológiákat, vállalkozásokat is felkarolják – ismertette a programot a vezérigazgató, kiemelve, hogy október 15-étől a kereskedőház tematikus weboldalán jelezhetik a projektgazdák külpiaci szándékukat. A vezérigazgató szerint a Magyarországon születő technológiákkal már eddig is lehetett külpiacon jelentkező problémákat megoldani.

Ducsai-Oláh Zsanett szólt arról, hogy a programban építenek a magyar származású, külpiacon sikeres üzletemberekre is, akik kapcsolataik, gazdasági súlyuk révén segítenének az anyaország cégeinek. A programban felhívást tesznek közzé a nagykövetségeken, a kereskedelmi hálózaton, hogy újabb magyar származású üzleti partnerekkel bővüljön a hálózat – tette hozzá a vezérigazgató, aki szerint a program három eleme külön-külön is megállja a helyét, de egymást erősítve még hatékonyabb lehet.

A sajtótájékoztatón Klimovitsky Szabó Szilvia, a kereskedőház partnere elmondta, hogy Kaliforniában él, alelnöke a magyar–amerikai kereskedelmi kamarának, befektetési vállalkozást vezet, kapcsolati hálózatát felajánlotta a Magyar Nemzeti Kereskedőháznak.

Hrivnák Tünde, a By Me divatmárka tulajdonosa és tervezője elmondta, hogy sikeresen juttatta külpiacra prémium kollekcióját, amely magyar népi motívumokat – kalocsai, matyó – használ, autentikus, professzionális kézi hímzéseket alkalmaz.

Bokrosi Máté, a Zador Fine Bar szappan márkanév tulajdonosa kiemelte, hogy a kereskedőházzal közösen lépett a külpiacra, tavaly Dubaiban és Moszkvában mutatta be termékeit, a helyi engedélyezést a kereskedőház képviselete nélkül nehéz lett volna megszerezni, jelenleg nyolc országban értékesítenek.

 

csg/mti