2016.08.12.
Csurka István:
Kis hazugság, nagy hazugság
A liberális
hegemónia kiparancsolja a sajtóból az erkölcsöt. Mindent
szabad, ami kell a bankárkaszt hatalmához, és semmit sem, ami jó
a nemzet megmaradásához. A nemzet maga sem kell. A nép pedig
egyáltalán. Hiszen Hitler is a népre hivatkozott (Volk). Ezért
a népről való gondolkodást is le kell állítani. A népet váltsa
fel a lakosság, a kevert, a mindenfelől beérkezők üzleti alapú
társadalma. Amire van pénz, az jó, akinek nincs pénze, az kérjen,
s ha szépen kér, esetleg adunk neki. Ha meg nem kér szépen,
akkor elpusztul a saját hazájában, ősei földjén, amit elvettünk
tőle.
Nemrégiben
napvilágra került egy hamisítás. A Népszabadság és a Népszava
meghamisítva közölte a Neue Zürcher Zeitung egyik cikkét,
amelyet Oplatka András, az orgánum nemzetközileg elismert
munkatársa, a híres Kelet-Európa-szakértő, volt moszkvai tudósító
és mellesleg magyar irodalmár – többek közt Krúdy-monográfiák
szerzője, Krúdy németre fordítója – írt a lapjába. A téma
is kényes, fontos, aktuális: az Ausztria elleni európai–izraeli–amerikai
bojkottról volt benne szó, éppen akkor, amikor Orbán Viktor
Budapesten fogadta Schüssel osztrák kancellárt. Ugyanebben az
időben a Népszabadság másik esetben is lelepleződött: Szászi
Júlia nevű ausztriai tudósítója meghamisította Haider egyik
nyilatkozatát. Ezt a hamisítást is Lovas István tárta fel, de
ebben az esetben sokkal kisebb hatékonysággal, mivel a Haider
szavainak hamis tolmácsolása nem főbenjáró bűn: ő is az
ellenség – goj –, akinek a barmát el szabad venni, szolgáját,
szolgálólányát, feleségét el szabad kötni…
Történt
más is. Lovas összeszedte az utóbbi idők liberális újságírói
által elkövetett hazugságokat, attól a Vásárhelyi Mária által
gyártott, már nemcsak undorodást, hanem valóban félelmet is
keltő állítástól kezdve, hogy Magyarországon olyan újságírók
működnek, akik az ő zsidó bőréből lámpaernyőt akarnak készíteni,
addig, hogy a jelenlegi kormány valójában ezeket pártfogolja
és az osztrákokat is ezért fogadja szeretettel. Lovas cikkére
a Népszabadságban Aczél Endre válaszol és felrója neki természetesen,
hogy antiszemita, mivel a cikke végén fel meri tenni a kérdést,
hogy mi a közös az általa felsoroltakban. Aczél megválaszolja:
Lovas szerint az, hogy a megnevezettek és idézettek mind zsidók,
s mivel Lovas esze erre a srófra jár, ő antiszemita. Ez pedig
olyan bűn, ami felmenti őt – Aczélt – attól, hogy azt is
megvizsgálja, igazak-e állításai.
Itt
tartunk. Ebben a pillanatban az sem kérdés, hogy mit sugallt a költői
kérdésével Lovas, netán azt, hogy a felsoroltakban az is közös,
hogy mindannyian szándékosan hazudnak, mert azzal a sugalmazásával,
amellyel a bennfentes olvasót a származásuk egyöntetűsége
felé tolta, elkövette a „kódolt antiszemitizmus” bűnét. Méltó
a kiközösítésre, miután megköveztetett.
A
régi világ és az új között, azaz a Kádár–Aczél-évtizedek
és a mai állapotok között az a különbség, hogy akkor egy
ilyen Aczél-cikk, a megkövezés követelése akkor jelent meg,
amikor már folyt a kövek hajigálása, az elkövető már el
volt bocsátva, netán már ült is, és gyermekeit eltanácsolták
az általános iskolából, ma pedig ilyenkor még csak a
gyermekeit buktatják meg, de ha sovány apanázsú, nemzeti irányúnak
mondható lapnál dolgozik, esetleg maradhat. Másféle lapoknál
viszont nem fordulhat elő egy ilyen cikk megjelenése, de ha netán
valaki bent felveti egy ilyennek a gondolatát, ma is mennie kell.
Az utcára. Alkalmatlanság címén. A Kádár–Aczél-időkben:
átszervezéssel. Ma egzisztenciális nehézségei támadnak
annak, aki kimond bizonyos igazságokat, amelyek nem tetszenek a
mai Aczéloknak. A lap, mely nemzeti irányú, szókimondó, nem
kap vagy nehezebben kap hirdetést, állandó gondok közt él, mígnem
a liberális lapokat eltartja a nemzetközi tőke, a bankhirdetés.
Apróság: a Malév járataira felviszik a 168 Órát és a Heti
Világgazdaságot, de nem a Magyar Fórumot.
Valójában
azonban nemcsak erről van szó, hanem sokkal többről. Ezek a
felfeslések valójában rendszerproblémák. A kisebb, eseti
hazugságok valamikor régen, már a század elején rendszerré
álltak össze, és hatalmas erővé terebélyesedve a világot irányító
hatalommá váltak. A „liberális hegemónia” ténnyé vált
az északi féltekén. Most, amikor napok választanak el a
kommunizmus bűneiről szóló könyv magyar nyelvű megjelenésétől,
ami csak azért nem valami nagy szenzáció annak, aki
Szolzsenyicint olvasta és forgatja, mert abból nem sok hiányzik
ezen bűnök közül, méghozzá a személyesen megélt szenvedés
pecsétjével hitelesítve, s ugyanígy az elhallgatott magyar
Gulag-könyv, a Rózsás Jánosé is, avagy a már elhunyt kitűnő
író, Az embertől keletre írója, Gábor Áron úgyszólván
minden műve. Ezek az emberek sok-sok százezer és millió társukkal
oda lettek hurcolva, és mivel Isten kegyelméből túlélték,
elmesélhették a borzalmat. Amiről a világ voltaképpen nem
vett tudomást. Ez a probléma.
Európa
és a nagyvilág már 1918-ban értesülhetett arról, hogy mi a
bolsevizmus, mi, magyarok közvetlenül is megtapasztalhattuk Kun
Béláék, Szamuely Tiborék szörnyű, magyarellenes, keresztényellenes
vérengzéseit, mégis az őket ledöntő Horthy-rendszer lett a bűnös,
nemcsak a háború után, de már a fennállása idején is, az egész
világot már akkor is elborító balliberális sajtóban. Igen,
Horthy után járták a vidéket kegyetlen, megtorló különítmények
is, amelyek bosszút álltak és törvénytelenségeket követtek
el, s a Horthy-rendszer bűnös volt abban, hogy nem oldotta meg a
földkérdést és az ebből fakadó népi nyomort, hagyta
pusztulni a magyar parasztot, de a nemzet tudatába nem ezek miatt
a bűnei miatt lett bűnösként beékelve, hanem a liberális
sajtó eleve elhatározott szándéka szerint, amelyik a
Trianonban elvesztett nép- és terület-visszaszerzésére irányuló
küzdelmét is a bűnei közé sorolta és sorolja ma is, együtt
és egyenértékűen azzal, hogy véget vetett a vörös
terrornak.
Vagyis:
most kis, eseti hazugságok felfeslése által nyilvánvalóvá válhatna,
hogy egy nagy hazugság járma alatt nyög az egész világ, és különösen
mi, magyarok, akik két világháború-vesztéssel is meg vagyunk
alázva és csonkítva. Mi ez a nagy hazugság? Az, hogy a világ,
az élet, az életem nem olyan, amilyennek én látom, megélem,
elszenvedem, hanem olyan, amilyennek a liberális hegemónia
bajnokai – írói, újságírói, színészei, politikusai és
papjai – mondják. Továbbá: nekem az a kötelességem, hogy
magam is nemcsak ilyennek fogadjam el, hanem így is adjam tovább,
és ne háborogjak a saját nézeteim elfojtása miatt, hanem a
liberális gurukkal együtt vessem rá magam azokra a kevesekre,
akik kérdéseket mernek feltenni, vagy olyannak merik állítani
a világot, amilyennek ők látják, elszenvedték, megélték.
Nincs valóság, csak a mi liberális sajtónk által teremtett,
nincs igazság, csak relatív. A káromra történt vagyonelkobzás,
területelvétel, az én kiebrudalásom a műveltségből, az előmenetelből,
az én nemzetem tudatának elsorvasztása nem olyan bűn, mint az
elsorvasztóké, a hóhéraim bűnei elévülnek, az én másként
gondolkozásom azonban megbocsáthatatlan. Végül az egyén
szabadsága megelőzi a nemzetét és minden közösségét, és
nincs a kötelességek által körülhatárolva, kivéve, ha az
egyén nem tartozik közénk. Velünk szemben, netán a mi érdekeinket
sértve senki se akarjon szabad lenni, mégpedig a korrektségnek
azon szabályai szerint, amelyeket mi, liberálisok állapítunk
meg, akiknek az összes eszköz is a birtokukban van. Pontosabban
csak egy a fő: a pénz.
A harmincas évek
közepén két kitűnő magyar író, mindketten baloldaliak,
szovjet-orosz – talán Gorkijtól eredő – meghívásra
kiutazott a Szovjetunióba, ahol akkorra már több millió áldozata
volt a sztálini terrornak, és élményeiket megírták egy-egy könyvben.
Az egyik, Illyés Gyula, részben francia és más befolyás hatására,
elfogadva, hogy a fő veszély az akkorra már uralomra került
hitlerizmus, elkendőzte azt, amit látott, megszépítve adta elő
élményeit. A másik, Nagy Lajos, noha nyilvánvalóan
baloldalibb volt, mint Illyés, ezt nem tette meg. Könyvét nem
adták ki és nyomorgott, s 1945 után is inkább mellőzés volt
osztályrésze, egészen 1954-ben bekövetkezett haláláig. Könyveit
kiadták, de tárgyilagos látása, igazságszeretete nem kellett
a liberális hegemóniának. Tény, hogy a kommunizmus bűneinek
letagadására egy egész iparág és egy egész világrendszer épült
rá, s csak ennek a hatalmas nyomásnak volt köszönhető, hogy a
Nyugat szövetségesül választotta Sztálint, s az ő
negyvenmilliós orosz és más népekből álló emberáldozatával
semmisítette meg Németországot, a nácizmust, de egészen
Reagan elnök fellépéséig jóformán semmit sem tett az egész
Európát és különösen Közép-Európát elborító és megemésztő
kommunizmus-bolsevizmus ellen. Ezért a ma is érvényesülő
status quo-politika alapja a kommunizmus bűneinek megbocsátása,
és minden nemzeti-népi-gyanús politika különleges szemmel
tartása, üldözése. A volt szovjet csatlós államokban
lezajlott rendszerváltozások alapszempontja is ez volt, a status
quo, így került a tulajdon mindenütt a volt nómenklatúra és
a csatlós liberálisok kezébe, különösen Magyarországon,
ahol a legerősebb volt ez a magát liberális burzsoáziának
mondó kommunista kollaboráns Aczél-réteg. Aczél úr is –
mint egykori Grósz–Aczél kiküldött tudósító, mint a KGB
számára is megbízhatósági igazolásokkal rendelkező londoni
elvtárs – rendreutasíthatja és megkövezheti Lovas Istvánt,
felháborodhat a liberális hegemónia által teremtett játékszabályok
és korrektségi szabályok megsértése miatt, egyetlen halvány
kérdés – még csak nem is kurziválás miatt! – régen
elfeledve, hogy egykori nemzetellenes szolgálatai miatt, jelentései
miatt ehhez erkölcsi joga nincs.
A
liberális hegemónia kiparancsolja a sajtóból az erkölcsöt.
Mindent szabad, ami kell a bankárkaszt hatalmához, és semmit
sem, ami jó a nemzet megmaradásához. A nemzet maga sem kell. A
nép pedig egyáltalán. Hiszen Hitler is a népre hivatkozott (Volk).
Ezért a népről való gondolkodást is le kell állítani. A népet
váltsa fel a lakosság, a kevert, a mindenfelől beérkezők üzleti
alapú társadalma. Amire van pénz, az jó, akinek nincs pénze,
az kérjen, s ha szépen kér, esetleg adunk neki. Ha meg nem kér
szépen, akkor elpusztul a saját hazájában, ősei földjén,
amit elvettünk tőle.
Ez
feslett fel most ilyen apró Oplatka-tételekben. S mi ezt azért
tudjuk jobban, mert bennünket már a rendszerváltás előtt is
meg-megvádoltak ezzel, ezekkel, egy-két megkövezésben is volt
részünk, s tíz év óta céltáblául szolgálunk minden bértollnoknak,
minden magyarellenesnek, minden Gulag-tagadónak. Rontjuk az üzletet.
Rontjuk.
2000. V. 18.
|