2016.08.26.
Csurka István:
Szent István ünnepén
Az ezer évvel
ezelőtt történt gyökeres magyar rendszerváltást ünnepeljük,
mi, kései rendszerváltók, akiknek éppen az a nagy sérelmük,
hogy nem sikerült sem erővel, sem bölcs belátással gyökeressé
és alapossá tenni rendszerváltásunkat. István megkoronázása
egy hosszú, több évtizedes folyamatnak volt a beteljesedése,
és egy új gazdasági, politikai és kulturális rendszernek a
megszervezését, ezeréves útra indulását jelentette. A
magyarság ezer évvel ezelőtt ahhoz volt szokva, hogy a
legjobbjai vezetik, azok irányítják. A nép, a nemzetségek, a
törzsek igényelték ezt a vitéz, bátor, erőskezű, vér
szerinti vezetést. A keresztény hitben felnevelt, hívő István
belső meggyőződése szerint cselekedett, szuverén úrként, s
az idő igazolta tette helyességét. Ezen a dús földön, amely
a bőség áldását és a rendkívüli szépség igézetét nyújtotta,
a nemzethalál árnya lovagolt az éjszakák csendjében. Bátornak,
okosnak, műveltnek és kivételesnek kellett lennie annak a népnek,
amelyik itt, s ezen körülmények között a megmaradás mellett
döntött, államot alapított.
Ma,
amikor az ezredik évforduló önkéntelenül kínálja az összevetést
az ezer évvel ezelőtti rendszerváltás és a mai rendszerváltás
között, elsősorban erre a hiányra, a saját akarat, a belső
szuverenitás hiányára kell rámutatnunk. Amíg az ezer évvel
ezelőtti sokkal nagyobb, sokkal mélyebb, minden egyes nemzettag
életét sokkal gyökeresebben átforgató változást a magyarság
belső küzdelmekkel, vívódásokkal, de vezetők és nép egyöntetű
akaratából független elhatározással hajtotta végre, addig a
lényegében véve kisebb változást, a szovjet típusú államkapitalizmusból
a többpártrendszerű globális kapitalizmusba való átmenetet
óriási belső bizonytalanság közepette, szuverén vezetői
akarat nélkül, idegen sugallatokra és idegen érdekek teljesítése
mentén, mintegy szolgai módra hajtotta végre. A magyarság ma
nem azt csinálja, amit történelmi szükségletei igényelnek,
amit megmaradása érdekében tennie kellene, hanem annak csak a pótlékát,
látszatát, és gyakorta saját érdeke ellen cselekszik.
Ma, amikor ezer évvel
később ezt az államalapítást ünnepeljük, elsősorban ezt
kell kiemelnünk, a saját akaratot.
Ezzel szemben a
magyarság az elmúlt huszadik században történelmének
legnagyobb vereségeit és szerencsétlenségeit szenvedte el. Két
világháborúban állt végsőkig kitartva a vesztes oldalon, és
egy páratlan tisztaságú forradalmát és szabadságharcát példátlan
kegyetlenséggel tiporta el a Szovjetunió, méghozzá úgy, hogy
a Nyugat szemérmesen félrenézett és hagyta a népirtást. Az
országot Trianonban feldarabolták, gyakorlatilag halálra ítélték.
A szovjet megszállás után nemcsak a sok tekintetben történelmi
felelősséggel tartozó történelmi vezető osztályt semmisítették
meg, hanem a népből feltört, vezetésre hivatott középosztályt,
törzsökös magyar értelmiséget is, és nemzetidegen, gyarmati,
aljas és bűnözésre hajlamos vezetőréteget, az idegenség
kiszolgálóit telepítették le, és ezek ma is el akarják
torlaszolni, hogy a magyar nép fiai éljenek a szabadság lehetőségével.
A mögöttünk
hagyott századnak a nemzet számára végzetes öröksége az a
szakadék, amely a vezetők vékony kasztját és a többé-kevésbé
alávetett, küszködő népet elválasztotta, és végzetes az a
felelőtlenség és nemzetidegenség, amely ezt a kozmopolita és
idegen szellemű még mindig pozícióban lévő vezetőréteget a
néptől, a magyar céloktól, élettényektől, a megmaradás szükségleteitől
elválasztja. Demokrácia? A pénz mindenható uralma alatt nyögtünk.
Jogegyenlőség? A nép akarata nem érvényesülhetett, mert a népakarat
kifejlődését manipulációk sorozatával megakadályozták, és
mert mind az igazságszolgáltatás, mind a kormányzatok számára
a pénzhatalom nemzetközi követelményeinek, igényeinek a
teljesítése volt a fontos, mert ettől függött a magyar kormányok
fennmaradása. Az Országgyűlésben az úgynevezett visszafogottság
lett az uralkodó tónus, mert ezt a testületet is befolyásolhatóvá
tették. De így van ez egész Európában. A liberális pénzügyi
világhatalom által félelemben tartható és irányítható,
rossz törvények meghozatalára kényszeríthető kormányok és
demokráciák idejét éljük: ez a globalizmus.
Szent István nem
hozott rossz indítékból rossz törvényeket, visszavonandókat.
Mi pedig élen jártunk az idegen érdekű és szándékosan hézagos
törvények meghozatalában. Nem a magunk és népünk számára
kedvező módon rendeztük a tulajdonviszonyokat, engedtük, hogy
együtt járjon privatizáció és kiszolgáltatottság, és hogy
a sajtóviszonyok olyanok legyenek, amilyenek.
A magyar emberek
tudata felett idegen érdeket szolgáló és idegen tulajdonban álló
kereskedelmi tévécsatornák az urak. Elmondtuk már és megírtuk
már, de most is el kell mondanunk, mert változatlanul ez demokráciánk
szégyenfoltja, hogy két óriási haszonnal dolgozó és ezt a
hasznot az országból kiszivattyúzó társaság a legfőbb akadálya
annak, hogy a magyar nép megértse, felfogja sorsát, helyzetét
és értelmes döntést hozzon sorsa felől. Az egész tájékoztatási
és kultúraterjesztő rendszer, a szórakoztatás és időtöltés
rendszere beteges, nemzetellenes hazug és szipolyozó. A magyar nép
eltart és túlfizet egy siserahadat, amelyik ennek fejében
nevetségessé teszi, a szemébe hazudik, és olyan politikai irányokat,
politikusokat ajánlgat neki, akik maguk is olyan züllöttek,
mint akik reklámozzák őket.
Ezenközben ez a nép
nem tudja méltó színvonalon megfizetni kórházi orvosait, ápolónőit,
tanárait és tanítóit, honvédtisztjeit és rendőreit. De a médiavilág
sztárjai, akik silányságban felülmúlhatatlanok, mindennap ott
díszelegnek a bulvárlapok első oldalain, mert ezek a lapok és
ezek a tévétársaságok rejtett kartellba vannak tömörülve és
az a feladatuk, hogy ezeket a hólyagokat népszerűsítsék. Soha
még az ordenáréság, a mocskosság, a feslettség ilyen tort
nem ült. Így aztán most a magyar tömegek teljesen be vannak
kerítve. A balmédia gondoskodik róla, hogy ez a tömeg
olyanokban lássa megmentőit, akik mélybe taszítják, ezek a
politikai erők pedig biztosítják a balmédia fennmaradását, a
sztárgázsit és az idegen szellemiség terjesztését. Ezer évvel
ezelőtt megvakították azt, akit meg akartak büntetni. Szeretném,
ha mindezt a maga teljes, véres, sorsszerű komolyságában fogná
fel mindenki. Most nem egy két mihaszna ember jövedelméről,
olcsó műsoráról van szó, hanem nemzeti sorskérdésről. A tömeg
tudatosságán, informáltságán, kultúráján, nemzeti öntudatán
vagy nemzeti öntudatának hiányán valójában a sorsunk múlik,
a megmaradásunk vagy hullásunk. Ha ez a tömeg tartósan félrevezethető,
nemzetietlen állapotban tartható, ha a sorsa iránti közömbösség
hosszan fenntartható benne, akkor a nemzet elvész, eladja függetlenségét,
engedi kiárusítani vagyonát, nem teremt, nem nevel magának saját
vezetőréteget, és eltűnik a történelem színpadáról.
Addig, amíg van a nemzetnek egy hatalmas része, amelynek butaságba,
műveletlenségbe, bárdolatlanságba, kultúranélküliségbe bezártság
az osztályrésze, mert az idegen hatalom ezzel a műveletlenségbe,
gondolatra képtelenségbe zárt gettóval éri el hatalmi céljait,
addig a magyarság felemelkedése lehetetlen. Ezért kell ezt megváltoztató
és megszüntető program.
És ha kell, Istvántól
kell venni a példát: lásd Koppány felnégyelése.
A magyarság két
dologban világelső vagy az elsők között van: eladósodottság
tekintetében és az öngyilkosságok számában. A két jelenség
között szoros összefüggés van. Sokan azért vetnek véget
szerencsétlen életüknek, mert az élet, a közösségi élet
tartozik nekik, és semmi reményt nem látnak arra nézve, hogy
ezt a tartozást valaha is megkapják. Nincsen reményük arra,
hogy egészséges, sikeres, elismert, a saját tulajdonukat valóban
birtokoló polgárok legyenek. A két távoli dolog ott függ össze,
hogy a közös életünk viszont azért tartozik sok szegény
magyarnak nyugdíjjal, munkabérrel, saját tulajdonnal, földdel
és önállósággal, mert maga is adós, és súlyos kamatokat
fizet, és semmilyen erőfeszítéssel sem tud mindenkinek méltó
életkereteket nyújtani, mert idegenek és egy idegenszerű elit
elrabolja, elviszi, elrekvirálja megtermelt javait. Ma liberálisaink
azzal vádolják az államot, a pénzügyminisztert, hogy túlságosan
sokat tart fenn magának újraelosztás céljából, és nem
hagyja a piacot érvényesülni. Ez hazugság. Kétszeres hazugság.
Az államnak, a pénzügyminiszternek nincs mit elosztania,
illetve a kamatok és a tőkekiáramlás, a külföldi és más tőkék
adómentessége következtében annyira kevés az elosztható része
a megtermelt javaknak, hogy az már szégyenletes, és másodszor
azért sem igaz ez, mert annak a monopol piacnak, annak a globálisan
diktált egyenlőtlen versenynek nincsen szabályozó szerepe,
hanem csak csapszerepe: mint a csapra vert hordóból, folyik ki a
magyar élet.
Nevetséges azt állítani,
hogy lehetséges a tisztességes verseny a nemzetközi nagytőke
és a tőkeszegény, pénztől elzárt magyar vállalkozás között,
amikor a nemzetközi nagy nem fizet adót, a magyar meg mást sem
tesz, csak adót fizet és kínlódik. A magyar állam szegény,
mert azt akarják, hogy ilyen legyen, és ugyanakkor kiszolgáltatott
és bizonytalan. De kérdezem én, melyik bankár, melyik vezérigazgató,
melyik adót nem fizető és a Kajmán szigeteken off-shore céget
fenntartó úr nem tudna a mellényzsebéből kifizetni egy csődbe
ment kórházat?
István tudta,
hogy mely magatartás esetén mi vár rá és népére, milyen
hatalmi szándékok, erők, törekvések állnak vele szemben. Világos
volt számára, hogy keletre nincs visszaút, nyugatról pedig, a
német-római császár részéről halálos elnyelés veszélyének
van kitéve, amely ellen csak erős állammal, hadsereggel védheti
meg magát. Célszerűen alkalmazkodott, mert előre nézett.
Ezzel szemben ma, amikor nyilvánosságunk tele van az európai
viszonyokhoz való alkalmazkodás szükségességének hirdetésével,
célszerűtlenül alkalmazkodunk. Szolgaian. Mintha a nekünk jutó
vezetők nem volnának tisztában azzal, hogy bizonyos nemzetközi
erőknek milyen céljaik vannak ezzel a magyar területtel,
amelyen tengetjük életünket. Ha van valami, ami méltatlan
Szent István szelleméhez, ez az. Telik az életünk, fejlődést
álmodtatnak velünk, és közben egyre félénkebbek és másodrendűbbek
vagyunk. A magyar nép ezer évvel ezelőtt szuverén úr volt saját
hazájában, vonakodva, de mégis önszántából megtért,
felvette a kereszténységet, amelyet korábban is ismert már, ma
pedig rémüldözik, lesi, hogy elfogadják e belső rendjét,
kiszolgál minden idegent, teljesíti mindenki elvárását, átadja
vagyonát és nem kérdezi meg, meg sem kérdezi, mi sorsot szánnak
neki és gyönyörű szép hazájának.
Eddig a ma szükséges
rendszerváltás két legfontosabb elemét érintettem: rendelkezés
a saját pénz felett és ezen keresztül rendelkezés a kultúra,
a tájékoztatás, az agyak felett, a magyarság felemelkedésének
szavatolása. A kettő együtt az úgynevezett elit, a pénzügyi
gazdasági oligarchia lecserélése nélkül nem lehetséges. A
rendszerváltás azért maradt el, mert ez az oligarchia, amely a
Kádár-rendszerben képződött, maradéktalanul meg tudta őrizni
a hatalmát, és még gazdagítani is tudta. Ennek a lecserélése,
felváltása nem történhet meg egyik óráról a másikra –
noha annak idején, 1945-ben és 1956 után gyors erőszakcselekmények
során, kivégzésekkel és vagyonelkobzásokkal, utcára tevéssel
jutott hatalomba Rákosi Mátyás és Kádár–Aczél bandája
–, hanem csak fokozatosan, neveléssel és új vezetőréteg kiképzésével.
A hatalombirtoklás
megváltoztatása nélkül, a tájékoztatás és a pénzügy
birtoklása nélkül nem beszélhetünk rendszerváltásról. Meg
kell változtatni az oktatás és nevelés egész szerkezetét
ahhoz, hogy a magyarság egy új vezetőréteget ki tudjon
termelni magának. Nemzeti nevelés és minőségi tanítás
mindenkinek, aki megszületett. Ma éppen az ellenkezője folyik:
a tanítás pénzbe kerül, és aki gazdagabb szülők gyermeke,
az többhöz jut hozzá, és így rengeteg magyar tehetség elkallódik.
Ez tűrhetetlen. Művelt, jól fizetett, erkölcsös magyar nevelői
karra van szükség, intézményre, ahonnan úgy kerül ki a
gyerek, hogy az állami, a gazdasági, a kulturális élet akármelyik
vezető pozícióját elfoglalhassa, azt, amelyikre tehetsége és
tudása feljogosítja. Ma ez nem így van. Ma a kiválasztás túlnyomó
részben a sarlatán pénzügyi elit megbízott embereinek kezében
van, klikkbe és klikkbe származási alapon történik, és a
magyar érzületűek kizárásával. Világosan kell beszélnünk:
a föld ma itt, Európában, és különösen itt, Magyarországon
nem lehet csak a piac egyik része, kiszolgáltatottja, hanem a
nemzetstratégia része. A föld az, ahol meg kell vetnünk a lábunkat,
és ahol azt, amire szükségünk van az élethez, meg kell
termelnünk, de ezen túlmenően az anyaföldet újra a magyarság
bölcsőjévé kell tennünk. A magyar föld arra való, hogy
rajta magyar családok éljenek, gyarapodjanak és szaporodjanak.
Ehhez birtokrendezés kell, nemzetpolitikai döntés, amely a földet
kiveszi abból a kufár-kalmár pénzügyi kézből, amelyikben
van, és amelyik az idegenek kezére akarja átjátszani. Ez a
mai, huszonegyedik századi rendszerváltás lényege. A
globalizmus egyik történelmi nemzettel sem törődik, de különösen
a gyengékkel nem. Amelyik nemzet hagyja magát, abból az utolsó
csepp életnedvet is kisajtolja. A módszer a következő: a szolgálatra
és kiszolgálásra rendelt népek úgyszólván ellenérték nélkül
bocsátják oda természeti javaikat, munkaerejüket, életüket.
Közben elpusztul a természet, és elfogy a gazdanép életereje.
Más világrészből más kultúrájú embereket hoznak rá a régi
európai kultúrára. A lényeg, hogy mindig legyen kéznél pusztító
elem és félrevezethető elem. A globalizmus felszámolja a
nemzeteket, mert útban van neki. Állandóan mossa az agyakat,
mert a gondolkodó ember is útban van. Mindez az értelmetlen
profithajsza érdekében történik.
Mi az, amit tehetünk?
Már most, a globalizmus uralma idején is elkezdhetjük megvalósítani
azt, hogy a helyi erőforrások felett a helyi társadalom és
annak választott képviselői rendelkezzenek. A helyi erőforrások
eredményes működtetése helyben maradó értékeket kell hogy
jelentsen. Ez nem a kereskedés leállítását jelenti, hanem
azt, hogy a megtermelt áru, termék haszna elsősorban a termelőt
illeti, és csak másodsorban a közvetítőt, a kereskedőt és a
felvásárlót. A mai rendszer legnagyobb igazságtalansága, hogy
éppen a teremtő munkát nem fizeti meg, és olyan arányokat
teremt, ami a termelőt egyre szegényebbé teszi, a pénzbirtokost
pedig egyre gazdagabbá. Ez természetesen a szellemi javak termelésére,
az értelmiségi munkára is áll. A tudós felmérhetetlenül többel
járul hozzá a közös jövőhöz, mint a bankár, mégis a tudós
kiszolgáltatott és szegény a bankárhoz képest, és ez az egész
közösség állapotán is nyomot hagy. Egy rendszerváltásnak
nem pártok harcából és az egyetlen uralkodó párt helyett több
uralkodó párt marakodásából kellene állnia, hanem valódi,
gyökeres változásokból, saját magunk, szemléletünk, élethez,
erkölcshöz való viszonyunk megváltozásából.
Tisztelt magyar
testvéreim! Röviden felrajzoltam egy lehetséges magyar megmaradási
terv alapvonásait. Ünnepeljünk úgy, hogy őseinkre legyünk büszkék,
és magunkkal legyünk elégedetlenek. Ettől még lehetünk
boldogok és kiegyensúlyozottak, és a nehézségeinket áttekintve
reményteljesen nézhetünk a jövőbe. Az ezredik évforduló is
arra kell, hogy intsen bennünket, hogy fel kéne ébrednünk már
és Szent István-i erővel saját kezünkbe kellene venni
sorsunkat.
Az ezer évvel
ezelőtti rendszerváltás az akarat diadala volt. De akármit
mondanak is az idegenszívűek, ennek az akaratnak a génjei még
mindig itt vannak a szervezetünkben és elsősorban a lelkünkben.
Szent István és műve él, és ha akarjuk, mi is élhetünk még
újabb ezer évig. Amint ő tette, kérjük ehhez Istenünk segítségét,
és legyünk nagy-nagy ölelkező szeretettel mindazok iránt,
akik ugyanezt akarják és ezért tesznek is valamit. Csaba királyfi,
Árpád és Szent István népe él, és betölti a minden
magyarok hazáját.
Elhangzott
2001-ben a Pannon Rádióban
|