vissza a főoldalra

 

 

 2016.12.02. 

Magyarország biztonságát veszélyeztetik a paramilitáris csoportok

Hamarosan elkészül az az anyag, mely felméri, hogy hazánkban milyen paramilitáris, szervezetek működnek, és ezeknek van-e kapcsolatuk a politikával

Amikor a Magyar Fórum alapítója, Csurka István gondolataira emlékszem vissza, akkor még inkább látom annak a veszélyét, hogy a szélsőjobb teret nyerhet, és a legális politikával is összekapcsolódhat – közölte Németh Szilárd, az Országgyűlés nemzetbiztonsági bizottságának fideszes alelnöke, s hozzátette: „Európa és Magyarország biztonságát az illegális migráció és a vele kéz a kézben járó terrorizmus, valamint az ennek következtében megerősödő szélsőséges, paramilitáris szervezetek veszélyeztetik.”

 Már többször beszámoltunk arról, hogy nem kapta meg a kétharmados támogatást az az alkotmánymódosítási javaslat, amely kimondta: Magyarországra idegen népesség nem telepíthető be. Ezzel a Jobbik beállt baloldal mögé?

 – Vona Gábor – és így a Jobbik is – többször változtatta meg álláspontját ebben a kérdésben. Egyik beszédes álláspontjukkal saját magukról is kiállították a bizonyítványukat, hiszen áprilisban Vona azt mondta a Parlamentben, hogy aki nem szavazza meg az alkotmánymódosítást, hazaáruló. Most pedig bebizonyosodott, hogy a magyarok kizárólag a kormánypártokra számíthatnak a haza védelmében. A Jobbik azáltal, hogy nem szavazta meg az alkotmánymódosítást, elárulta saját szavazóit is. Semmibe vették 3 millió 362 ezer ember szavazatát, akik azt kérték, hogy együtt védjük meg az országot, s ennek a választói akaratnak megfelelően került volna bele az alaptörvénybe az ominózus passzus. Vona egy gyékényen árul azzal a Gyurcsány Ferenccel, aki 2004. december 5-én mint miniszterelnök, arra biztatott mindenkit, hogy a népszavazáson ne voksoljanak arra, hogy határon túli nemzettestvéreink megkapják a magyar állampolgárságot.

 Nemrég a Jobbik parlamenti frakciója újabb alkotmánymódosítást nyújtott be a házelnöknek, egy fontos módosítással. Mindez nem tekinthető zsarolásnak?

 – Nem csak zsarolásról beszélünk, mert aki a nemzeti kérdéseket összekeveri aktuális pártügyeivel, és csak a saját hatalmi érdekek érdeklik, és ezért bárkihez képes odadörgölőzni, bármikor bérmennyi pénzt képes elfogadni, s állandóan változtatja álláspontját, magáról állít ki politikai szegénységi bizonyítványt. A haza védelme, az illegális bevándorlás és a brüsszeli betelepítési ámokfutás megállítása olyan nemzeti érdek, amit nem lehet napi politikai érdekek szolgálatába állítani.

 Maradjuk a Jobbiknál. A bőnyi rendőrgyilkosság kapcsán milyen nemzetbiztonsági összefüggéseket ismerhettek meg az Országgyűlés nemzetbiztonsági bizottságának ülésén?

 – 2010 óta a kormány azt képviseli, hogy a rendtartás monopóliuma állami monopólium. Tehát nincs szükség masírozó szervezetekre, sem munkásőrségre, sem gárdára. Ennek megfelelően hoztuk meg a törvényeket. Megszigorítottuk a büntető törvénykönyvet. Bevezettük a három csapás törvényt. Több mint 5000 bűnözővel van több a börtönökben, ami azt bizonyítja, hogy nagyon komoly munkát végzett az állami bűnüldözés. Ezek mind abba az irányba hatottak, hogy rend legyen az országban, és ne legyen olyan kihívás, amire szélsőjobboldali válaszokat lehet adni a politikában, illetve ennek következtében a politikához köthető militáns szervezetek jöjjenek létre. Ennek meg is van az eredménye, hiszen ez az elhíresült Nemzeti Arcvonal, amelynek vezetője, idősebb Györkös István teljes mértékben visszaszorult. Azonban jól látható, hogy az illegális bevándorlás korlátlan támogatására, a már bevándoroltak kötelező szétosztására, arra, hogy Brüsszel olyan politikát folytat, melynek következményeként párhuzamos társadalmak jönnek létre, s a hatalmon lévők cselekvőképtelenségére a válsz EU-szerte a szélsőjobb megerősödése. Magyarországon is elkezdtek szervezkedni, sőt eljutottak a gyilkosságig is. Erre még eddig nem volt példa. Egy új helyzet jött létre egy hónappal ezelőtt, mikor a bőnyi rendőrt – az egész rendőri állomány és a társadalom megrökönyödésére – meggyilkolták. Ezért a lehető legkeményebben kell eljárni, és minden eszközt be kell vetni, hogy a legutolsó ilyen szélsőséges, gyilkolásra hajlamos csoportokat is fel lehessen számolni. Bizonyára nem kell magyarázni ennek a folyamatnak a társadalomra irányuló veszélyét, s azt sem, milyen nagy közbiztonsági kockázatot jelent ez a lakosság számára. Nem lehet csak ott megállni, hogy a TEK fölszámolta a fegyverraktáraikat. Az átalakított és éles lőfegyvereket, a bombagyártásra alkalmas eszközöket nyilván azért rejtették el, mert valamikor használni akarták. Meg kell vizsgálni, hogy valójában erősödtek-e ezek a szervezetek, milyen kapcsolatban állnak egymással, mi a céljuk, a napi politikai élethez elvezetnek-e a kapcsolataik, s hajtanak-e végre külföldi megrendeléseket, hogy kerülnek külföldi diplomaták a táboraikba. Megkértük belügyminiszter urat, hogy a titkosszolgálatok segítségével készítsen erről jelentést nekünk, hogy megvizsgálhassuk, ezek a paramilitáris, szélsőjobboldali szervezetek kapcsolódnak-e a hazai, vagy nemzetközi politikához. Erről lesz szó a Nemzetbiztonsági Bizottság és a Honvédelmi és Rendészeti Bizottság együttes ülésén.

 Előkerültek olyan fotók, dokumentumok, melyek felvetik a szélsőséges paramilitáris szervezetek és a politika kapcsolatát?

 – A sajtóban látunk ilyen fotókat, de én a sajtóhíresztelésekkel nem foglalkozom. Egy biztos, hogy a veszélye ennek fennáll. Amikor a Magyar Fórum alapítója, Csurka István gondolataira emlékszem vissza, akkor még inkább látom annak a veszélyét, hogy az illegális szélsőjobb teret nyerhet, és a legális politikával is összekapcsolódhat. Pontosan szeretném látni, hogy ez így történt-e jelenleg. Ennek a felelőse kormányzati szinten a belügyminiszter, aki az Alkotmányvédelmi Hivatalt, a TEK-et, a rendőrséget felügyeli, tehát minden eszköz rendelkezésére áll ahhoz, hogy ezekről be tudjuk számolni. A sajtóhírek fontosak, de azt is tudjuk, hogy a sajtó egy része bármilyen torzításra képes. Gondoljunk csak arra, hogy az egyik szélsőjobboldali azt állította, hogy Áder János államfő szoros rokonságban áll a Györkös-családdal. Ezért a köztársasági elnök úr az Alkotmányvédelmi Hivatalhoz fordult, és az elvégezte nemzetbiztonsági átvilágítást ebben a témakörben. A Nemzetbiztonsági Bizottság ülésén tájékoztattak minket arról, hogy Áder János elnök úr semmilyen rokoni és semmilyen egyéb kapcsolatban sincs Györkösékkel. Így az a szélsőséges sajtóban megjelent állítás, hogy Áder János nemzetbiztonsági kockázatot jelent az ország számára, nem más, mint az elnöknek az ügybe való belekeverését célzó, mocskos nagy hazugság.

 Mikor kerülnek napvilágra, mindenki számára nyilvánosságra a nemzetbiztonsági dokumentumok?

 – Ennek a nyilvánosság előtt is teret kell adni, azonban a nyomozás sikeressége érdekében, csak annak a lezárulta után.

 A Soros György által pénzelt nemzetközi hálózatba tömörült, magukat civileknek hazudó szervezetek mekkora veszélyt és kihívást jelentenek a migrációval kapcsolatban?

 – Az elmúlt ülésen arról is beszámoltak, hogy idehaza, és a környező országokban Soros György egy nemzetközi hálózaton keresztül pénzeli az Európába induló és kontinensüket letipró, Afrikából és Ázsiából ideérkező illegális bevándorlókat. Számomra az a kérdés, hogy ezt meddig teheti meg. Úgy vélem, hogy a hatályos magyar és európai jogszabályokat vizsgálva felvetődik a bűncselekmény gyanúja is. Egyébként olyan szervezetekről van szó, melyek semmilyen legitimációs megmérettetésen sem vesznek részt, egy az amerikai demokratákhoz kapcsolódó, a nemzetállamok létét firtató milliárdos finanszírozza őket, és álcivil hálózatba tömörülve vesznek részt a politikában. Nem az a probléma, hogy ők politizálni szeretnének, hanem hogy ők a politikán kívülről – hiszen nem indulnak választásokon – avatkoznak be adott országok belügyeibe egy harmadik országban élő milliárdos pénzén.

 

Medveczky Attila