2016.02.12.
Csurka István:
Hamis világképek százada
Ebben az állandó
visszavonulásban, a tovarisozásban és a karlendítésben
Versailles egyre kétségtelenebb dekadenciába süllyedő haszonélvezői
éppen azt nem voltak hajlandók elismerni, hogy háborút ugyan
nyertek Amerika segítségével, de a békét elvesztették, és létfontosságú
európai államok és eszmék – nemzeti érzés – tönkretételével
egész Európa sírját ássák.
A XX. század a
hamis világképek százada lett. A marxista történelemhamisítás,
amely úgyszólván függetlenné vált névadójának, Marxnak közgazdasági
és filozófiai értékeitől, noha a rá való hivatkozások, különösen
Oroszországban mindent elborítottak, a történelemhamisítás
alapesetévé fejlődött. A forradalom győzelme után a világ
legnagyobb területű államának, hadseregének, elnyomó gépezetének
minden eszközével, a Gulag szigetcsoport mindent megsemmisítő
és kínzó táborának minden kegyetlenségével terjesztették a
marxizmus–leninizmus végletesen hamis világképét.
A hamis világképet
százmilliók agyába nyomták bele, ennek a történelemhamisításnak
a hatása még ma is tart. Leleplezésére Nyugaton nem fordítottak
elég figyelmet, sőt úgynevezett demokráciákban még olyanok
is mentegetik, akik nem a KGB vagy utódszervezete megbízásából
teszik ezt. Szovjetbarátnak, marxistának lenni ma is bocsánatos
bűn, netán erény vagy kiváltság. A nyugati értelmiség a
legsötétebb rabévekben is számtalan hódoló utazó nagykövetet
küldött Moszkvába, és a második világháború után a
kommunista pártoknak mind Olasz-, mind Franciaországban szikra híján
sikerült átvenniük a hatalmat, mégpedig választás útján.
1931-ben, az akkor
már 75 éves és kissé szenilis George Bernard Shaw, a világszerte
sikerrel játszott drámaíró Moszkvába látogatott és Sztalint
„tovaris”- nak szólította. Ezen a nyugati polgári sajtó
megrökönyödött, Márai Sándor pedig így számolt be róla az
Újság hasábjain. …Shaw tovarisnak szólította Sztalint, s ez
persze fáj, de ne feledjük el, hogy vezérének vallotta
Mussolinit is, akit római üdvözléssel (karlendítés – Cs.
I.) köszöntött, mint ezt a képecske megörökítette. Mindez
elsősorban nagy zavarodottságról tanúskodik. A nyugati világ,
amely még nem tudja, hogy maga is hamis világkép bűvöletében
él, hol ellenszenvvel, hol barátsággal nézi a kialakuló hamis
világképeket, különösen azokat, amelyek mögött erős
hatalom áll.
A hamis világképek
egymással szemben alakultak ki. A marxizmus–leninizmus nagy
országa szemben állónak hirdette magát a liberális nagytőke,
a kizsákmányolás világával, a szocializmus egész világon
való győzelméért küzdött, mégpedig a dolgozó nép és elsősorban
a munkásosztály nevében. Hitler nemzetiszocializmusa
antibolsevista háborút hirdetett, de szemben állt a plutokrata,
zsidó Nyugattal is, és a faj mítoszát, a germán felsőbbrendűséget
hirdette, mígnem a nyugati demokráciák országai és az USA a képtelenül
igazságtalan és nemzeteket tönkretevő versailles-i rendszer létrehozása
után is, minden önkritikát nélkülözve demokráciának és a
szabadság letéteményeseinek hirdették és adták el magukat. A
Nyugat demokratikus hagyományára, viszonylagos jólétére és
szabadságára hivatkozva a döntőbíró szerepét sajátította
ki magának, de ehhez Versailles után sem jogosultsága, sem
pedig ereje nem volt. A nyugati hatalmak, hogy a maguk belső
status quóját megőrizzék, állandóan visszavonultak. Ebben az
állandó visszavonulásban, a tovarisozásban és a karlendítésben
Versailles egyre kétségtelenebb dekadenciába süllyedő haszonélvezői
éppen azt nem voltak hajlandók elismerni, hogy háborút ugyan
nyertek Amerika segítségével, de a békét elvesztették, és létfontosságú
európai államok és eszmék – nemzeti érzés – tönkretételével
egész Európa sírját ássák A Nyugat csak akkor felelt volna
meg a saját maga által hirdetett világkép alapkövetelményeinek,
ha maga látja be, hogy Versailles tarthatatlan. S hogy a nácizmus,
a bolsevizmus és a már önmaga ellentétébe fordult
liberalizmus egymást feltételező, létrehozó rendszerek.
De ez nem történt
meg, ellenkezőleg. A rossz béke revíziója a legnagyobb
vesztesek ügye lett és szükségszerűen eltorzult. A rend, az
igazságosság egyre kisebb területeken érvényesült. A népek
önrendelkezését, a wilsoni elvet éppen azok a nemzetek nem
tartották be, amelyek a kedvezményezettjei voltak az átrendezésnek.
Miközben a híres
angol író hol a karját lendíti Rómában, a Ducét üdvözölve,
hol a véreskezű Sztalint szólítja tovarisnak, több komoly
gondolkodó, mint Spengler és Jose Ortega y Gasset rálátást
teremt a nyugati kultúra romlására, a tömegember uralmára,
arra az értékzavarra, amit Shaw kalimpálása is jelez. A
magyarság köreiben Szabó Dezső az Egész látóhatár sorozatában
együtt beszél a magyarságot fenyegető germán és zsidó
veszedelemről, Németh László pedig szinte könyörögve kérleli
az értelmiséget a minőség forradalmának elkezdésére, és a
kapitalizmus és szocializmus között gondolatban megnyitja a
harmadik út mezsgyéjét.
Hiába: a
versailles-i rendszer minden önkritika nélkül halad végzete, a
második világháború felé. Amerikában a kahal hatalma minden
korábbit felülmúl. Az USA az első világháborúban is a zsidó
bankárok nyomására lépett ki a „splendid isolation”, az
elkülönülés elvéből és gyakorlatából, s nyeri meg a
nyugati hatalmak számára a világháborút anyagi fölényével,
szállításaival, mígnem a másodikba az elnököt minden korábbinál
jobban körülfogó Wartburgok, Morgenthauk hatására lép be és
dönti el – a szovjet javára. Amerika a saját érdekeiért
csak a távol-keleti fronton harcolt Japán ellen, s annak a háborúnak
a végére borzalmas pontot az atombombák ledobásával tett.
Hitler 1933-ban
került hatalomra választás útján, amelyet csak kis különbséggel
nyert meg a kommunistákkal szemben, s előtte Németországban éppen
a borzalmas béke következtében éheztek az emberek. A németeket
mint nemzetet is megalázták a győztesek, és a háborús jóvátétel
csikaró csavarjait embertelenül csavarták. Nem kellett éles
szem ebben a csikarásban észrevenni a kahalt, a szellemet, amely
a nem közéje tartozó embert, különösen a legyőzöttet és a
földön fekvőt nem tekinti emberi lénynek. Ugyanaz a düh és
elpusztítási vágy jelent meg Németország és szövetségesei
ellen, mint annak idején a cár és a cárizmus ellen. Oroszországban
polgárháború tombolt, üldözték és gyilkolták az arisztokráciát,
a burzsoáziát, később a tehetős parasztot is, a bolsevik
vezetés túlnyomó többsége zsidókból állt, de a Nyugat, az
egyetlen lehetséges ellenerő, Németország szétszedésén és
földre küldésén fáradozott. Ausztriában és Németországban
kommunista, zsidó forradalom készülődött, Magyarországon
tombolt a proletárdiktatúra, színtiszta zsidó vezetés alatt.
A Nyugat azonban francia követelésre Ausztria–Magyarország
feldarabolásán ügyködött.
(2004)
|