2016.03.25.
Csurka István: Március Idusán
Óriási jelentősége
van annak, hogy a Fidesz és elsősorban Orbán Viktor ötvözni
tudta a nemzeti radikalizmus gondolatait az Európában engedélyezett
és uralmon lévő középutasság, a kereszténydemokrácia
fogalmaival. Nyilvánvalóan felismerte, hogy a magyarság
megmaradásához szükséges megtartó nemzeti öntudatot, éltető
nacionalizmust csak gondosan körültapasztva lehet a liberális
hegemónia világában és Európájában az asztalra tenni. Végeredményben
ugyanezt művelik ma más nemzetek, illetve más nemzetek hasonló
vezetői ezen a földrészen. Hozzánk legközelebb a lengyelek.
Orbán ezzel a kétmerítésű politikai magatartásával, nemzeti
sorskérdések szükségesen radikális megoldásaira nyitott pártépítésével,
és ugyanakkor az uralkodó és nagyhatalmi politikák által is
elfogadott liberáliskodással egy védett középosztályi és
egyre bővebben népi, plebejus várat épített fel. Ezt a magyar
építményt most a mesterségesen és kahal-szívóssággal szított
átkok, szidalmak, lekicsinylések felhői, ebből következően némi
bizalmatlanság, és mint az önkormányzati választások eredménye
mutatja, bizalom, reménykedés és tisztelet felhői ölelik körül.
A nemzeti ünnepeken
tüntetni, az éppen időszerű politikai kérdésekben véleményt
nyilvánítani, a gyökeres rendszerkritika mögé tömegeket
felsorakoztatni valójában a mi kezdtünk el már 1993-ban. Kettős
célja volt mindig: az egyre jobban háttérbe szorított, később
célzatosan besározott nemzeti érzés életben tartása, feltámasztása
és táplálása, az ünnepekhez fűződő, és akkor mindig egy
kicsit összesűrűsödő érzelmek és emlékek, tanúságtételek
egy nagy közös élményben való összefoglalása. Az egyre súlyosbodó
sorskérdések megtárgyalása minél nagyobb sereg előtt már az
újbóli rendszerváltás igénye felé mutatott. A jelenlévők
boldog együttérzése, lelkesedése a médiumok elhallgatását
és torzításait volt hivatva ellensúlyozni. A gyűlések
hangulata, mondanivalója, tartásának ereje szétsugárzott a társadalomban.
Ezekről a gyűlésekről az is hallott és beszélt Erdélyben,
Felvidéken, Délvidéken, aki soha nem volt ott. A mi gyűléseinknél
nagyobb gyűléseket csak a Fidesznek sikerült rendeznie először
2002-ben, a két választási forduló között, akkor, amikor a
kisgazda, kereszténydemokrata és különösen a mi gyűléseinken
edzett radikális tömegek nagy részét már magába olvasztotta.
A
nemzeti érzelmű rétegek ma sokkal tudatosabban radikális
gondolkodásúak, mint korábban voltak. Ennek oka elsősorban
természetesen az anyagi és kulturális helyzetük súlyos
rosszabbodása. A radikalizálódásnak és a mélyebb gondolkodásnak,
a lázongásnak irányt, értelmet, célt azonban mégiscsak mi
adtunk. Az okokat és az okozatokat, a mélyebb összefüggéseket
a mi gyűléseinken és a Magyar Fórumban tártuk fel. Ez a munka
háládatlan, sokszorta veszélyes és áldozatokat kívánó
volt, kétszer egymás után nem jutottunk be az Országgyűlésbe,
közellenségek lettünk, a mélyebb, a háttérben megbúvó összefüggések
feltárása és szókimondásunk miatt antiszemitának nyilváníttattunk.
A médiumok falat építettek körénk, az elhallgatás falát, és
a liberális állam aknamunkájával, beépített ügynökeivel is
állandóan küzdenünk kellett és még ma is bajlódnunk kell. A
társadalom több mint felének radikalizálódását nyilvánvalóan
nem tekinthetjük csak a saját érdemünknek. Óriási jelentősége
van annak, hogy a Fidesz és elsősorban Orbán Viktor ötvözni
tudta a nemzeti radikalizmus gondolatait az Európában engedélyezett
és uralmon lévő középutasság, a kereszténydemokrácia
fogalmaival. Nyilvánvalóan felismerte, hogy a magyarság
megmaradásához szükséges megtartó nemzeti öntudatot, éltető
nacionalizmust csak gondosan körültapasztva lehet a liberális
hegemónia világában és Európájában az asztalra tenni. Végeredményben
ugyanezt művelik ma más nemzetek, illetve más nemzetek hasonló
vezetői ezen a földrészen. Hozzánk legközelebb a lengyelek.
Orbán ezzel a kétmerítésű politikai magatartásával, nemzeti
sorskérdések szükségesen radikális megoldásaira nyitott pártépítésével,
és ugyanakkor az uralkodó és nagyhatalmi politikák által is
elfogadott liberáliskodással egy védett középosztályi és
egyre bővebben népi, plebejus várat épített fel. Ezt a magyar
építményt most a mesterségesen és kahal-szívóssággal szított
átkok, szidalmak, lekicsinylések felhői, ebből következően némi
bizalmatlanság, és mint az önkormányzati választások eredménye
mutatja, bizalom, reménykedés és tisztelet felhői ölelik körül.
Sajnos azonban mindez már csak a Kádár–Aczél, sőt a Rákosi–Gerő-rendszer
újjáépülésének a közegében, későn történik. Ma ő, Orbán,
és részben pártja áll a támadások össztüzében, de ezek a
támadások, miként a bennünket érők is, nagyon fontosak a
nemzeti felismerés szempontjából. Ha nem volnának, ki kellene
találni őket.
Most
mindannyian válaszúthoz érkeztünk. Válaszút ez abban az értelemben,
hogy lezárult a radikalizmus szétterülésének folyamata, a
nemzet nagyobbik része megtelt vele, változtatni akar a helyzetén,
és cselekedni akar. A tájékozódás korszaka, a múlt gazságai,
szenvedései miatti háborgások, az igazságtétel elmaradása
miatti felháborodás korszaka, a nagytakarítás elmaradása
miatti morgolódás ideje mögöttünk van, beléptünk a felismerés
korszakába. A felismerés több, ösztönzőbb, radikálisabb,
mint a megismerés folyamata, amelynek szükségképpen meg kell
előznie. Amikor a nép és a lecsúszásra ítélt középosztály
már nem csak a sortüzek és a negyven-, ötven-, hatvanéves
gazságok, népirtások miatt háborog, hanem azért, mert
felismerte mai urait, akkor már egy másik, forradalmi korszakba
léptünk. Megismerés, felvilágosodás nélkül nincs felismerés.
Felismerés nélkül nincs forradalom.
Ma
a maga teljes valójában felismerni valamit, valakit, valakiket
szinte csoda. Mert ma minden álcázva, sokszorosan burkolva és
csomagolva van, minden állítást, minden politikust a hazugság
aurája vesz körül. A Magyar Szocialista Párt már nem magyar,
nem szocialista, hanem neoliberális, nagytőkés párt, amelynek
vannak népi, antiszemita tagjai. A liberális párt nem liberális,
hanem félrecsúszott egzisztenciák, a saját cionizmusukból is
kiábrándult beteg idegzetűek pártocskája, az általuk kierőszakolt
intézkedések közül példának okáért a vizitdíj nem anyagi
szükséglet a kormánykasszának, hanem fricska a nép orrára,
szándékos bosszantás, a kórháztelkek eladásának eltakarására
szolgáló esztrádműsor, a tandíj nem tandíj, hanem a nép
felemelkedése előtt lecsapott sorompó. A kormány most a demokráciát
és a jogállamot védi, gumibottal, gumilövedékkel, Izraelből
idehozott és a nemzeti ünnepre rásábeszdeklizett terrorelhárító
vagy terrorcsináló katonákkal. Ezeknek az idegen katonáknak az
ittléte szándékos megsértése a nemzeti öntudatnak, és
egyben szoktatás: szokjátok meg, kis magyarkák, hogy ezután
ilyenek védik a lakóparkjainkat, a plázáinkat és a pénznyelő
automatáinkat, akár akarjátok, akár nem. A demokrácia most
csak egy verbális fából vaskarika, egy verbális balett, egy
verbálisan gágogó Hófehérke, aki jogállamilag veri apróra a
hét törpét, illetve annyi törpét, amennyit csak tud.
A
nép egyik része már a felismerés állapotában van. A másik részét
még fel kell világosítani és fel kell emelni a felismerés állapotába.
Erre szolgál a Lámpás Program, amelyet meghirdettem, és
amelyet már elindítottunk. A felismerésből az következik,
hogy a rendszert gyökeresen meg kell változtatni. Ha a rendszer
és bűnös kormánya magától nem takarodik, ha nem adja meg magát,
ha idegen csapatokat hív be segítségül, akkor meg kell dönteni.
Forradalommal. Öregek és fiatalok különös, groteszk, soha nem
látott forradalmával. A forradalomhoz azonban a nép erejére, bátorságára,
olykor vakmerőségére, kitartására, kemény öklére és véráldozatára
van szükség. A forradalom sohasem bölcsészdoktorok által felműkedvelt
egyfelvonásos, hanem bővérű népi játék. Mert más nem
lehet. Ezért az most a feladat, hogy a felismerésig már
eljutottak rázzák fel a még tévelygőket, a még elhomályosult
látásúakat, és szervezzék meg a teljes támogatást a
forradalomhoz.
Ennek
kiváló alkalma március idusa. Most a felismerés és a
felismertetés ünnepét kell közösen megrendeznünk. Nem a
forradalomét, mert annak még nem jött el az ideje, és ha netán
a kormány eltakarodik és kiírja a szabad választásokat, talán
nem is lesz rá szükség, hanem most az erők és az akaratok összehasonlításának,
összemérésének ünnepét kell megülnünk. A seregszemle még
nem roham. De kell a seregszemle, mert erőt ad a rohamra. A
forradalomra való készülődés, lelki felvérteződés tág és
szép pillanatait kell most megülnünk. Lássák meg az emberek a
saját szemükkel, hogy hányan tudunk lenni mi, és hányan
nincsenek ők, mi a különbség aközött, ha valaki egy ürgelyukban
szónokol, államtitkár ürgécskék és üregszukák előtt, és
aközött, amikor férfiak kiállnak a térre, és százezrekhez
intézik szavaikat.
Az
ellenséget itt most először erkölcsileg kell szétverni. Lássa
meg törpe voltát és féljen. Igen, féljen, ő féljen, és ne
mi, akiknek igazunk van. Nekünk most nincs szükségünk rendbontásra,
verekedésre, törésre-zúzásra, mi a magabiztos mosolyunkkal, a
gúnyos rámutatásunkkal győzünk. Provokációt, zűrzavart ők
akarnak. Agressziót akarnak, és erre akarnak indítékot
csiholni. A rend védelmében csak idegen csapatokra számíthatnak.
Már be is hívtak idegen csapatokat. Ki tudja mennyit. Nem baj,
ez csak segít bennünket a felismerésben.
Járjuk
végig a saját utunkat tántoríthatatlanul.
A
felismerés azt is jelenti, hogy sorban, név szerint, a
hovatartozást sem mellőzve megnevezünk minden rablót, bűnöst,
minden kis-Kókát és minden nagy-Kókát. Az összegszerű
felismerések ideje is beköszöntött. És aztán majd el kell búcsúzni
a rablott, korrumpált milliárdoktól. A búcsú természetesen
annyira lesz jogállami, mint amennyire a megszerzés az volt.
A
történelemben csavarosabb észjárással és véletlenesebben
forognak a dolgok, mint mi azt gondolnánk. A 88–89–90-es
rendszerváltás talán azért sem lehetett sikeres, azért is
maradt el, mert senki nem volt a teljes felismerés birtokában. A
társadalom egy része már kiegyezett az akkori rendszerrel,
megcsinálta a maga kiskapuit, kijárásait, felkalákázta kis
világát, és nem tartotta annyira rossznak azt a rendszert, hogy
elpusztítására törjön, különösen ha ez veszélyekkel és
áldozatokkal is jár. Most más a helyzet. Annak a rendszernek ez
a Gyurcsány–Kóka-féle, ez a plázás és behívott idegen
csapatos rendszere rosszabb, ártalmasabb, elviselhetetlenebb
rendszer, hazugabb világ, mint amilyen a Kádár–Aczél-rendszer
volt. Ezek a gazemberek, ezek a privatizációkban
megvagyonosodott KISZ-trógerek, miközben jogállamot és demokráciát
fuvoláznak, azt, sőt annak a rosszabbik, előző változatát, a
Rákosi–Gerő–Apró-bagázs-rendszert akarják visszaállítani,
és a magyarságot ki akarják küszöbölni a saját hazájából.
Erről szól ez a mostani felismerés. Nyilvánvaló, hogy a
cselekvést is ehhez kell szabnunk. „Szegény szép hazánkért
(…) ideje vagdalkoznunk”
(Elhangzott: 2007.
március)
|