2017.08.08.
Bírálatok
kereszttüzében a román közlekedési miniszter egy
Monarchia-kori vasútszakasz „felavatása" miatt
Bírálatok
kereszttüzébe került Razvan Cuc román közlekedési miniszter,
miután részt vett az Osztrák-Magyar Monarchia idején megépített
21 kilométeres erdélyi vasúti szakasz helyreállításának
felavatásán, ahol a járatok 35 kilométer/órás sebességgel közlekednek.
A szóban forgó szakasz az erdélyi Beszterce-Naszód megyében
Kisilvát (Ilva Mica) Óradnával (Rodna Veche) köti össze. A 21
kilométeres pályát az üzembe helyezett, Kék Nyílnak nevezett
motorvonat 49 perc alatt teszi meg.
A romániai nagyberuházásokat nyomon követő Pro
Infrastruktúra Egyesület felháborodásának adott hangot
amiatt, hogy a miniszter részt vett egy ilyen avatóünnepségen,
ahol lényegében egy „lepusztult és rossz állapotban"
levő vasúti szakaszt nyitottak meg ismét a forgalom előtt.
Négy éve nem közlekedett ott vonat, mert 2013-ban egy magáncég
már nem tartotta gazdaságosnak a járat fenntartását. Most a
Román Államvasutak helyezett üzembe járatot a helyi lakosság
kiszolgálására.
Az egyesület szerint megengedhetetlen, hogy a miniszter az
állomásokra „kivezényelt" lakosok jelenlétében
„avatta fel" a vasúti szakaszt. Felidézik, az Óradna és
Kisilva közötti távolságot 1939-ben 37 perc alatt tette meg a
vonat, most viszont 49 percet megy, ami az egyesület szerint jól
tükrözi a pálya állapotát.
Az Adevarul című napilap megemlítette, hogy a szóban
forgó vasutat a magyar állam építette mintegy 130 évvel ezelőtt,
fontos volt ugyanis, hogy az akkor bányatelepülésnek számító
Óradna be legyen kötve a vasúti hálózatba.
A Ziarul Financiar című román gazdasági napilap szerdán
arról írt, hogy Románia a 2014-2020-as uniós költségvetési
ciklusban még egyetlen eurót sem tudott lehívni a rendelkezésére
bocsátott, 6,94 milliárd eurós keretből nagy infrastrukturális
beruházásokra, mert az irányító hatóságot nem akkreditáltatták
Brüsszelben.
MTI
|