2017.06.09.
A 21. a lehetőségek évszázada a nőknek
Hiszem, hogy a 21.
a lehetőségek évszázada lesz a nők számára, ezt a kormány
a munkaerőpiac rugalmasabbá tételével igyekszik elősegíteni
- mondta Novák Katalin, az Emberi Erőforrások Minisztériumának
család-, ifjúság- és nemzetközi ügyekért felelős államtitkára.
A Nők évszázada című tanácskozáson az államtitkár hangsúlyozta,
hogy a nemek egyenlősége, nem pedig egyformasága a cél. Novák
Katalin a legnagyobb szabadságnak a döntés, választás lehetőségének
szabadságát nevezte, tehát - fejtette ki - számára az, hogy a
21. a nők évszázada lehet, azt jelenti, hogy rendelkeznek és
élnek ezzel a szabadsággal.
A felsőoktatásban való részvételt is ebből a szempontból
emelte ki az államtitkár. Ismertetése szerint míg 1970-ben százezerrel
több diplomás férfi volt, addig 2011-ben már a diplomás nők
voltak 200 ezerrel többen, a tanulás által pedig szintén döntési
lehetőséghez jutnak a nők.
Véleménye szerint a kormánynak, az államnak az esélyegyenlőség
megteremtését illetően van teendője, felelőssége ezen a területen.
A család és a munka egyensúlyának megteremtéséhez van szüksége
a nőknek segítségre, hiszen annak sem a megteremtése, sem a
fenntartása "nem könnyű kihívás". A kettő nem
szembeállítható egymással, nem zárhatják ki egymást - érvelt
a politikus.
A kormány célja, hogy a munkaerőpiacon is elősegítse
ezt az egyensúlyt - folytatta. Ám míg a női munkanélküliség
csökkenő tendenciája jó eredmény, addig a kisgyermekes anyák
foglalkoztatási arányát, a részmunkaidő és általában a
rugalmas munkaerőpiac meglétét illetően Magyarország az európai
országok között "a sor végén kullog", ezen a téren
tehát még nagyon sok teendőnk van - fogalmazott.
A közigazgatásról sem lehet mondani, hogy rugalmas lenne,
ezért ezen dolgozunk - fűzte hozzá.
A kormány ugyanakkor egyebek mellett a gyed extra bevezetésével,
bölcsődefejlesztéssel, a munkahelyvédelmi akciótervvel vagy a
családbarát munkahely díj megalapításával igyekszik választ
adni ezekre a kihívásra - sorolta Novák Katalin. További példaként
említette a Nők a családban és a munkahelyen elnevezésű
fejlesztési programot, amelynek keretében regionális nőközpontok
létrehozására pályázhatnak a települések. Mindemellett
dolgoznak egy családbarát brand létrehozásán is, amely azt
jelentené, hogy az adott vállalatra, szervezetre általában
igaz a családbarát szemlélet, nem pedig csak egy különálló
jó gyakorlata van - tette hozzá az államtitkár.
(MTI)
|