2017.11.23.
A kortárs
dalirodalom elkötelezett előadója
Megismerjük, milyen volt Trianon előtt Magyarország
Nem
tudom miért, de úgy alakult az életem, hogy a kortárs
zeneszerzők mindig „megtaláltak.” Már zeneakadémista
koromban énekeltem kortárs műveket. Jelenleg a mai magyar kortárs
dalirodalomban Meláth Andrea mellett én mutatom be a legtöbb
alkotást. Nagyon fontos, hogy a magyar zeneszerzők műveit
megismerjék itthon és külföldön. Hála Istennek zseniális
komponistáink vannak.
Kun
Ágnes Anna operaénekesnő
(mezzoszoprán) felsőfokú énektanulmányait a Liszt Ferenc
Zeneművészeti Egyetem énekművész szakán kezdte 2003-ban. Tanára:
Pászthy Júlia. 2009 óta Velencében Sherman Lowe művész tanítja.
2003–ban elvégzi a Károli Gáspár Református Egyetem
Hittudományi Karát. 1998 és 2003 közt a Járdányi Pál
Zeneiskolában tanul ének szakon. Tanára: Schultz Katalin.
Szerepei:
Kodály: Székely fonó –
Szomszédasszony, Legény anyja; Donizetti: Lammermoori Lucia –
Alisa; Mozart: Figaro házassága – Cherubino; Balassa: Földindulás
– Mári néni; Vivaldi: Farnace – Selinda; Britten:
Lukrécia meggyalázása – Női kórus (Narrátor); Bizet:
Carmen – Carmen; Vidovszky: Nárcisz és Echó – Echó;
Rossini: Hamupipőke – Hamupipőke/Angelina; Melis-Euripidész:
Bakkhánsnők – Karvezető, Mezzo szóló; Rossini: A sevillai
borbély – Rosina; Gounod: Rómeó és Júlia – Stephano; Kodály:
Háry János – Örzse; Prokofjev: A tüzes angyal – Zárdafőnökasszony;
Haydn: A Patikus – Volpino; Racine-Melis: Atália – Lévita lány;
Bartók: A kékszakállú herceg vára – Judit; Sullivan: A Mikádó
– Katisha; Bizet: Carmen – Mercedes; Mozart: Cosí fan tutte
– Dorabella.
A
fentieken kívül számos ismert opera-, operett- és musicaláriákat,
illetve dalciklusokat, jazzstandardeket tanult és ad elő.
Mesterkurzusok:
Komlósi Ildikó, Eötvös Péter,
Hamari Júlia, Marton Éva, Cornelia Kallisch, Johannes von
Duisburg, Helmuth Rilling, Antoine Palloc, Mitsuko Shirai,
Nicholas Clapton, Csengery Adrienne, Schultz Katalin, Roel van
Oosten, Vajda Gergely.
Versenyeredmények,
Díjak: Mezzo –
Armel – Operaverseny – Középdöntő; Placido Domingo –
Operalia; Fischer Annie Ösztöndíj; Mezzo TV – Operaverseny
– Középdöntő; V. Simándy József Énekverseny – I. helyezés
– Bartók Rádió Különdíja – Szegedi Tudomány Egyetem
Zeneművészeti Főiskolai Kara Különdíja; Székely Mihály
Énekverseny – II. helyezés; Budapest Énekverseny – III.
helyezés.
Oktatás:
2010-11: Miskolci Egyetem Zeneművészeti Karán tanított, 2009
–től pedig az Evangélikus Hittudományi Egyetem kántor szakán.
Júniusban, az esztergomi ferences templom jubileumi
hangversenyén találkoztunk, ahol öcsém Komáromi miséjének
Agnus Dei tételét is énekelte. Úgy vettem észre, hogy kissé
nehéznek tartotta.
Azt vettem észre,
hogy többen visszakanyarodnak – például Balassa Sándor –
egy kissé a formabontó korszak előtti szinte stílushoz. Osztja
a véleményem?
|