2017.09.22.
Kiemelt cél az egészséges, biztonságos
magyar élelmiszer
A tárca egyik
fontos célkitűzése, hogy a magyar családok asztalára egészséges,
biztonságos, kiváló minőségű, lehetőleg minél több magyar
élelmiszer kerüljön – hangsúlyozta Zsigó Róbert a Földművelésügyi
Minisztérium (FM) élelmiszerlánc-felügyeletért felelős államtitkára
a XII. Coop Rally beharangozó sajtótájékoztatóján. Hozzá
tette: éppen ezért támogatja az FM a kezdeményezést.
Zsigó Róbert
felhívta a figyelmet: Magyarország kormánya az élelmiszeripart
stratégiai ágazatnak tekinti. Ezért a szektor fejlesztésének
érdekében több fontos intézkedést is tett. Példaként említette,
hogy 2015 májusában a kormány elfogadta "Magyarország közép-
és hosszú távú élelmiszeripari fejlesztési stratégiáját",
amelyben kijelölte az előrelépés, a fejlesztés irányait.
Emellett a Magyarország újraiparosítását célzó "Irinyi
tervben" a hét kiemelt ágazat közé sorolta az élelmiszeripart,
számottevő forrást rendelve annak fejlesztéséhez.
Az államtitkár
jelezte: a feldolgozóipari ágazaton belül az élelmiszeripar -
mintegy 3120 milliárdos kibocsátásával - egymaga 15 százalékot
tesz ki; így a második legfontosabb pozíciót tölti be a 12
feldolgozóipari ágazat között. Ennek alapján - az élelmiszeripar
hosszú távú eredményes működése érdekében - a kormány
300 milliárd forintot irányzott elő az ágazat fejlesztésére
és versenyképességének javítására. A rendelkezésünkre álló
információk alapján 2014 óta az élelmiszeripari kötődésű
vállalatok 65,6 milliárd forint támogatásban részesültek -
mondta az agrártárca államtitkára.
Feldman Zsolt, az FM agrárgazdaságért felelős helyettes
államtitkára pedig arról beszélt: a lehető legszélesebb körben
kell megismertetni a jó minőségű magyar élelmiszert előállító
vállalkozásokat a magyar emberekkel, a Coop Rally pedig ezt
szolgája; a megismertetést és a piacbővítést. Ez azért is
fontos, mert ma Magyarországon az élelmiszer-kiskereskedelem
piaca mintegy 2600-2700 milliárd forint - ez a magyar
kiskereskedelmi piac valamivel több, mint a negyede -, így nem
mindegy, hogy "ebből a tortából" a magyar vállalkozások
milyen arányban részesülnek.
A Coop Hungary Zrt. vezérigazgatója Tóth Géza a sajtótájékoztatón
elmondta: Több mint 10 milliárd forinttal nőtt a Coop csoport
árbevétele tavaly, és elérte az 582 milliárd forintot. A Coop
üzletlánc 1580 magyar településen mintegy 2700 boltban 1,5
millió vásárló frissáruval való ellátásáról gondoskodik.
A cégcsoportnál több mint 30 ezren dolgoznak. A Coop csoport működése
700 magyar kis- és középvállalkozás biztos megélhetését
jelenti; továbbá 3000 magyar beszállító is partnere.
Hozzátette: a cégcsoport
95 ezer magyar terméket forgalmaz, ez a teljes választék
mintegy 80 százaléka; a több mint 800 saját márkás termék
90 százaléka magyar előállítású. A Magyarországon működő
kiskereskedelmi láncok között a Coop csoport 58,8 százalékos
részesedést ért el a gyorsan forgó áruk (FMCG) piacán. A cégcsoportnál
az idén az árbevétel 2-5 százalékos növekedésére számítanak
- mondta a vezérigazgató.
Pekó László, a Coop Hungary Zrt. igazgatóságának elnöke
a társadalmi felelősségvállalás fontosságát emelte ki: a
magyar olimpiai csapat támogatását, a rászoruló gyerekek segítését,
valamint a Coop Rallyt, amely a minőségi magyar élelmiszerek még
ismertebbé tételét tűzte zászlajára. Elmondta: az idei Coop
Rallyn mintegy 300 résztvevő 100 autóval 9 céget keres fel; közben
megtesz 735 kilométert az északkelet-magyarországi régiókban,
Albertirsától Szikszón át Mátészalkáig.
(MTI/FM Sajtóiroda)
|