2018.02.02.
Mikor lehet emberi módon utazni és időben
felérni Pozsonyba vonattal?
Pontos, mint a svájci
óra. Nos, a mondás igaz a svájci vonatokra is, amelyek percnyi
pontossággal indulnak mindig a megállókról. Kár, hogy ezt a
csallóköziek, akik pár éve nagy örömmel fogadták, hogy a
RegioJet közlekedési vállalat sűrűbb járatokkal fogja biztosítani
a Komárom-Pozsony közti közlekedést, nem tapasztalják. A
vonatok rendre késnek, ami egy munkába igyekvő embernek csakis
kellemetlenséget okozhat, nem is beszélve a zsúfoltságról,
amikor is olyan érzete támad az utazónak, mintha egy szardíniás
dobozba lenne bezárva.
Január 21-én Érsek
Árpád közlekedésügyi miniszter saját szemmel kívánt meggyőződni
az utasok elégedettségéről, ezért ő maga is felszállt Úszornál
a Pozsonyba tartó, ötven perces késésben lévő –
Dunaszerdahelyen műszaki okok miatt nem indíthatták el időben
a vonatot – szerelvényre. Az utasok pedig nem kímélték, valóságos
panaszáradatot zúdítottak rá.
Január 22-étőla RegioJet a Dunaszerdahelyről 6.15-kor
induló járatán kapacitást növelt, újabb 500 férőhelyet
biztosítva az utazóknak, amit a miniszter saját maga kívánt
ellenőrizni. A komoly késésben lévő vonaton alig győzte
hallgatni utastársait, akik nem tettek lakatot a szájukra és
elmondták neki, a mostani nem egyedi eset, hanem rendszeres a késés
és elviselhetetlen a zsúfoltság.
Érsek igazat adott nekik és keményebb intézkedéseket
helyezett kilátásba, amivel a RegioJet-et arra akarják kényszeríteni,
hogy teljesítse vállalását, vagyis az utasok időbeni eljuttatását
a célállomásokra. Problémát lát abban is, hogy Pozsony környékén
nagy építkezések zajlanak. Ráadásul mivel egy sínpályás
vasútvonalról van szó, több vonatot nem lehet indítani, csak
a mostani járatokhoz lehetne plusz szerelvényeket kapcsolni.
A RegioJetnek megoldást kell találnia
A Csallóközből Pozsonyba való utazás – busszal, autóval
– akkor kezdett egyre égetőbb problémává válni, amikor a fővároshoz
közeli falvakban hirtelen kész falurészek, új negyedek épültek
fel, és nagyon megnövekedett a személyforgalom a 63-as főúton,
főleg Somorja és Pozsony között. Az út reggelente és délután
bedugul a rengeteg személygépkocsitól és más járműtől, ami
miatt az autóbuszok is csak lépésben tudnak haladni. Szó
szerint idegtépővé vált az utazás. Hol vannak már azok a régi
szép idők, amikor csúcsforgalom idején is egy óra alatt
Dunaszerdahelyről Pozsonyba kényelmesen fel lehetett érni
busszal?
Ezért is örültek sokan, akik a kenyerüket éppen a fővárosban
keresik, amikor a RegioJet átvette a személyszállítást a Komárom-Pozsony
közti vasútvonalon. Az lett a bevett gyakorlat, hogy sokan az
idegőrlő autózgatás helyett inkább vonatra ültek, és kényelmesen
és gyorsan jutottak el Pozsonyba. Csakhogy az évek során az
utasforgalom itt is annyira – csaknem a négyszeresére – növekedett,
hogy egyre markánsabban kezdett jelentkezni a helyhiány, amihez
műszaki problémák és a járaton bekövetkezett több baleset
(szerelvények tönkremenése) is hozzájárult.
A RegioJetnek nem marad más választása, minthogy hamar összekapja
magát és megoldást találjon, hiszen az utasok türelme is véges,
s bizonyára nem akar elesni a megnövekedett bevételtől sem.
Persze nagy kérdés az is, mikor lesz végre megfelelően
megoldva az országúton, emberi módon való eljutás a fővárosba
és vissza, azok számára, akik csak ezen a módon tudnak
felutazni pozsonyi munkahelyeikre?
(felvidek.ma)
|