A 21. a lehetőségek évszázada a nőknek

E-mail Nyomtatás

Hiszem, hogy a 21. a lehetőségek évszázada lesz a nők számára, ezt a kormány a munkaerőpiac rugalmasabbá tételével igyekszik elősegíteni - mondta Novák Katalin, az Emberi Erőforrások Minisztériumának család-, ifjúság- és nemzetközi ügyekért felelős államtitkára.

A Nők évszázada című tanácskozáson az államtitkár hangsúlyozta, hogy a nemek egyenlősége, nem pedig egyformasága a cél. Novák Katalin a legnagyobb szabadságnak a döntés, választás lehetőségének szabadságát nevezte, tehát - fejtette ki - számára az, hogy a 21. a nők évszázada lehet, azt jelenti, hogy rendelkeznek és élnek ezzel a szabadsággal.

A felsőoktatásban való részvételt is ebből a szempontból emelte ki az államtitkár. Ismertetése szerint míg 1970-ben százezerrel több diplomás férfi volt, addig 2011-ben már a diplomás nők voltak 200 ezerrel többen, a tanulás által pedig szintén döntési lehetőséghez jutnak a nők.

Véleménye szerint a kormánynak, az államnak az esélyegyenlőség megteremtését illetően van teendője, felelőssége ezen a területen. A család és a munka egyensúlyának megteremtéséhez van szüksége a nőknek segítségre, hiszen annak sem a megteremtése, sem a fenntartása "nem könnyű kihívás". A kettő nem szembeállítható egymással, nem zárhatják ki egymást - érvelt a politikus.

A kormány célja, hogy a munkaerőpiacon is elősegítse ezt az egyensúlyt - folytatta. Ám míg a női munkanélküliség csökkenő tendenciája jó eredmény, addig a kisgyermekes anyák foglalkoztatási arányát, a részmunkaidő és általában a rugalmas munkaerőpiac meglétét illetően Magyarország az európai országok között "a sor végén kullog", ezen a téren tehát még nagyon sok teendőnk van - fogalmazott.

A közigazgatásról sem lehet mondani, hogy rugalmas lenne, ezért ezen dolgozunk - fűzte hozzá.

A kormány ugyanakkor egyebek mellett a gyed extra bevezetésével, bölcsődefejlesztéssel, a munkahelyvédelmi akciótervvel vagy a családbarát munkahely díj megalapításával igyekszik választ adni ezekre a kihívásra - sorolta Novák Katalin. További példaként említette a Nők a családban és a munkahelyen elnevezésű fejlesztési programot, amelynek keretében regionális nőközpontok létrehozására pályázhatnak a települések. Mindemellett dolgoznak egy családbarát brand létrehozásán is, amely azt jelentené, hogy az adott vállalatra, szervezetre általában igaz a családbarát szemlélet, nem pedig csak egy különálló jó gyakorlata van - tette hozzá az államtitkár.

 

(MTI)

 

A nap kérdése

napja nem tudjuk, kik pénzelték a Jobbik EP-i választási kampányát.

Hírlevél

Hírlevél


HTML formátum?

Megjelent

Bocskai TV

Függetlenség