| 
               2006.12.08. Amerikai szakértők új iraki 
              stratégiát szorgalmaznak 
              Ismét világít a jelzőfény a sötét 
              folyosón. Az országot jelentő stúdió bejárata fölött megálljt és 
              csendet parancsol az ’’Adás van” kiírás. Bent a Holocausztipari 
              Művek Aczélhang Dalárdája egy ócska, le sem porolt kórusművet ad 
              elő. Ez a gyomorhangdalárda mindig akkor kerül elő, amikor a 
              társadalomban bajok vannak, amikor a liberálisok hitelvesztése 
              nagymérvű, amikor a nép figyelmét valamivel el kell terelni. Most 
              az Árpád-sávos zászló kérdését fújják. Szólistáik azt éneklik, 
              hogy az 1944-ben meghurcolt zsidók félnek az Árpád-sávos 
              zászlóktól és a lengetőiktől, mert a nyilasokon Árpád-sávos 
              karszalag díszlett, amikor gettóból ki, gettóba be terelgették 
              őket.  
              Aki erre még személyesen emlékszik, 
              annak legalább három-négy évesnek kellett akkor lennie, tehát ma 
              66–67 éves. A többiek elbeszélésekből és családi legendáriumokból 
              tudnak erről a korszakról. Természetesen a hozzátartozó elvesztése 
              akkor is fáj – és ebben a fájdalomban mi is osztozunk –, ha ezt a 
              hozzátartozót nem is ismertük. Az Árpád-sávos nyilasra elsősorban 
              azok a budapesti zsidók emlékezhetnek, akiket Horthy és a magyar 
              honvédség iderendelt alakulata – hármashalmos, szentkoronás 
              zászlók alatt megmentett a bevagonírozástól és az elhurcolástól. 
              Ezt az emberfajtát, a fegyveres nyilast, ezt a Munkásőrre hajazó 
              taposóembert, gonosztevőt a magyar vidék és különösen annak keleti 
              fele nem- igen láthatta, mert, ha a háború utolsó éveiben fel-fel 
              tűntek is, vonulgatva, fegyverük még nem volt, erőszakosan, 
              hatalomként csak 1944. október l5-e után léphettek fel és 
              jószerivel csak nemsokára a szovjet csapatok által körülzárt 
              Budapesten. A kórusmű szövege tehát egy kicsit erőltetett. De az 
              kétségtelen, hogy a nyilasok az Árpád-sávba varrták bele 
              nyilaskeresztjüket. Az azonban, hogy valakit ez a mai, 
              nyilaskereszt nélküli zászlólengetés a vészkorszakra emlékeztet és 
              fél is ettől a zászlólengetéstől, csak nehezen hihető, hacsak nem 
              azoktól a magyaroktól fél, akik ezeket a zászlókat, no meg 
              mellettük a piros-fehér-zöldeket lengetik. Hogy mi oka van félnie 
              ezektől, azt nem tudjuk. 
              Ezek a zászlólengetők, ezek a 
              tüntetők nem azért vonulnak ma utcára, hogy visszahozzák a 
              vészkorszakot, hanem azért, hogy elfogadható, tisztességes magyar 
              életet küzdjenek ki maguk számára. Hogy ne kelljen félniök. 
              Félniök az egzisztencia nélkül maradástól, kvázi az éhenhalástól. 
              Az egyik zászlólengető lajbis, fehéringes, a másik bomberdzsekis, 
              bakancsos, a harmadik farmerban jön a barátnőjével. A 
              bomberdzsekis és a motorjával érkező is többnyire büntetlen 
              előéletű magyar állampolgár – magyar. Ki fél tőlük, és miért?
               
              Van egy szerény, pszichológiai 
              tanácsom. Aki fél az Árpád-sávos zászlótól, az tegye a következőt, 
              amikor megpillantja: jó keményen markolja meg zsebében a tömött 
              pénztárcáját, vagy gondoljon a tele bankszámlájára, valamint a 
              kormányban lévő sors- és fajtatársaira, például Szekeres Imre 
              honvédelmi miniszterre, aki a fegyverek fölött rendelkezik. Ezek a 
              mozdulatok és odagondolások talán segítenek neki elviselni, hogy 
              ma többnyire szegény magyarok zászlókat lengetnek a hazájukban – 
              szánalmas megmaradási célzattal. 
               Cs. I. 
               
              u.i.: Az Árpád-sáv-kérdés kimerítő kitárgyalása 
              után a történésznek mondott Gerő András (képünkön), 
              Friderikusz Sándorral fraternalizál az ATV-ben, és Szekeres Imrét 
              lezsidózza. Azt mondja: igazán zsidó létére hogy tehette meg, hogy 
              Kisbarnaki Farkas Ferencet bla-bla-bla a szokásos. Tessék már 
              mondani: honnan tetszik tudni? A személyiben nincs benne, a 
              születési anyakönyvi kivonatban sincs. Akkor honnan tudja? Látja? 
              Vagy mi a manó? |