| 
               2006.12.15. Jövőre jöhetnének az öreg 
              autók 
              Folytatódik a 
              regisztrációs adó mozgalmas története: a napokban elfogadott 
              törvénymódosítás értelmében ismét változik – nem meglepő módon, 
              szigorodik – ez az adónem. A korábbinál jóval nagyobb adótételek 
              sújtják a környezetszennyező járműveket. A hibrid meghajtású 
              autóknak viszont kedvez az új rendszer, ezek adója fillérre 
              megegyezik jövőre az ideivel, vagyis egységesen 190 ezer forintot 
              kell utánuk fizetni. Megmarad a muzeális járművek 380 ezer 
              forintos adója is.  
              A 4-es vagy annál jobb 
              környezetvédelmi kategóriába sorolt személygépkocsik regisztrációs 
              adója valamennyi motortérfogat esetén szinte pontosan hat 
              százalékkal – nagyjából a várt éves átlagos inflációval 
              megegyezően – emelkedik. Ám a 4-esnél rosszabb (tehát az 1996 
              előtt gyártott) autóké ennél jóval erőteljesebben, 16 százalékkal 
              nő. Ez a döntés azonban „nem vágja földhöz” a 
              használtautó-kereskedőket, hiszen gyakorlatilag nem foglalkoznak 
              ilyen öreg járművek behozatalával – mondta lapunknak Fojt Attila, 
              a Magyar Gépjármű-kereskedők Országos Egyesületének (MGOE) elnöke. 
              Inkább csak elrettentésként szolgál az emelés, hiszen a parlament 
              most arra a javaslatra is rábólintott – nem utolsósorban az EU 
              unszolására –, hogy Magyarország oldja fel az öreg autók 
              behozatali korlátozását. Tehát 2007-től szabadon bejöhetnek az 
              országba az 1996 előtt gyártott kocsik is.  
              A használt autóval 
              kereskedők – bár lenne ötletük a rendszer finomítására – mégis 
              elégtétellel veszik tudomásul, hogy változik, a valóságos 
              értékvesztéshez jobban igazodik az új avultatási táblázat. E 
              szerint egy hatéves kocsi után már csak az eredeti regisztrációs 
              adó felét kell megfizetni, a kilencéves autó adója pedig csak az 
              egyharmada az újénak. Az MGOE szerint elsősorban a három-hat éves 
              járművek avultatása lehetne érzékenyebb, hiszen még az új 
              szisztéma szerint is jóval több adót kell fizetni, mint amit az 
              autó tényleges értékcsökkenése indokolna. Ez számukra azért is 
              fájó pont, mert a kereskedőik által importált kocsik zömét ezek 
              teszik ki. 
                
              (forrás:vg.hu) |