| 
               2007.03.09. Fizetős 
              parkolókkal védekeznének a kerületek az ingázó autók ellen 
              Egy új, egész Budapestre 
              kiterjedő fizetős parkolási rendszer kidolgozását kezdte meg a 
              fővárosi önkormányzat fejlesztő cége. Egyre több külső kerület 
              jelzi ugyanis, hogy főbb területeiken szeretne fizetős zónát 
              kialakítani, mert már nem férnek el az ingázók autóitól. Egyre 
              több külső kerület szeretné bevezetni a fizetős közterületi 
              parkolást, mert az ingázók P+R parkolónak használják a 
              köztereiket. Az InfoRádiónak nyilatkozva az újpesti és az óbudai 
              polgármester is kijelentette, hogy "védekezniük kell" az 
              agglomerációból érkezők autóival szemben. Bús Balázs III. kerületi 
              polgármester szerint az ingázók P+R parkolónak tekintik a 
              városrészt, Derce Tamás újpesti vezető pedig azt szeretné, ha a 
              főbb területeken csak az újpestiek parkolhatnának ingyen. Szirmay 
              Tamás, a fővárosi önkormányzat parkolásfejlesztéssel foglalkozó 
              cégének vezetője elmondta, hogy erre reagálva megkezdték egy új, 
              egész Budapestet magában foglaló parkolási rendszer kidolgozását. 
              Hozzátette, hogy nemcsak a két említett kerület, hanem Kispest, 
              Zugló és Budafok vezetése is szeretne hasonló lépéseket tenni, sőt 
              Budapest minden kerületét érinti a probléma. Az összes kerületben 
              van ugyanis olyan csomópont, ahol már nem lehet parkolóhelyet 
              találni: a helyi lakosok nem tudnak beállni a parkolóhelyekre, 
              mert azt mások már elfoglalták előlük. Az új koncepciónak 
              foglalkoznia kell azzal is, hogy ha a kerületek centrumában 
              fizetős zónákat alakítanak ki, akkor azok az eddigi tapasztalatok 
              szerint burjánzani, terjeszkedni kezdenek. Szirmay Tamás arra a 
              kérdésre, elképzelhetőnek tartja, hogy egyszer "összenőnek" 
              Budapesten a fizetős területek, azt válaszolta: adott a felelet, 
              meg kell nézni Bécs térképét. Ott - mint Európa más nagyvárosaiban 
              - a belvárosból kitiltották az autókat. Ezt a zónát körülveszi egy 
              mélygarázsokból, parkolóházakból álló gyűrű, amelyet a város 
              szélén egy P+R parkolókból álló hálózat ölel körbe. A mélygarázsok 
              és a P+R parkolók közötti részeket pedig többé-kevésbé kitöltik a 
              közterületi fizetős parkolási zónák. A szakértő szerint 
              Budapestnek is hasonló rendszert kell kialakítania.  
                
              
              (forrás:hirtv.hu) |